Elektromos gépek repültek kötelékben – videóval

2050-re Európa légi közlekedésének a kétezres évek adataihoz képest 75 százalékkal kell csökkentenie széndioxid-kibocsátását, annak ellenére, hogy ezen időszak alatt várhatóan megduplázódik a légi forgalom. A kihívások legyőzésének érdekében a Siemens hibrid-elektromos hajtásrendszerek kutatásfejlesztésével foglalkozik. A vállalat több partnerrel is szorosan együttműködik annak érdekében, hogy a megalkotott prototípus hajtásrendszereket valós körülmények között repülőgépekben is lehessen tesztelni.

Magnus eFusion

Az eFusion egy, alsószárnyas, kétüléses repülőgép. A magyarországi Magnus Aircraft Zrt. tervezte és gyártotta az eFusion repülőgép vázát, a Siemens pedig kutatás-fejlesztési tevékenységének eredményeként létrehozott hozzá egy könnyű és ultrakönnyű sportrepülők kategóriájára optimalizált hajtásrendszert – beleértve az akkumulátoros energiatároló rendszert is. Az eFusion alap műrepülő tulajdonságokkal rendelkezik és alkalmas pilótaoktatási célokra is.

Siemens SP45 elnevezésű elektromos hajtásrendszer

Az SP45 hajtásrendszer az eFusion repülőgépben több mint 180 órányi repülési teszt alatt bizonyított. A repülésekhez szükséges energiát a Siemens akkumulátoros rendszere biztosította. A Magnus nemrég egy második repülőgépet is felszerelt az SP45 elektromos hajtásrendszerrel.