15 éves az NNG

Az autóipari szoftvercég a térképfejlesztéssel lépett be a navigációs eszközök piacára, amelyet a sokak által ismert iGO applikációk követtek, míg mára világszerte ismert beszállítóvá nőtte ki magát. Az évforduló alkalmából íme, hat tény, amit kevesen tudnak az NNG-ről.
  1. 15 éves a cég: Augusztus 28-án alapították az NNG Kft.-t. A kezdetekben a PDA Mill Pocket PC játékfejlesztései még fontos szerepet kaptak, majd 2005-ben készült el az első iGO applikáció.
  2. Úttörő grafika: 2008-ban felgyorsultak a grafikai fejlesztések: áttörést jelentett a 3D térkép, amelyen – a világon elsőként – már épületek és domborzati viszonyok is megjeleníthetőek voltak.
  3. Világmárkák partnersége: Az NNG olyan nemzetközi autómárkáknak értékesíti szoftvereit, navigációit már több mint 60 millió eszközre telepítették világszerte, beleértve több mint 38 autómárka járműveit is.
  4. Globális jelenlét: 2004-ben egy családi házban alakult meg az NNG. Az ezt követő évek a szinte folyamatos költözésről szóltak, hiszen a cég olyan ütemben bővült, amit csak egyre nagyobb irodák tudtak befogadni. 2012-ben vette birtokba a csapat a jelenlegi helyét, amely rögtön el is nyerte az év irodája címet. Azóta is a Szépvölgyi Business Parkban egyre több épületben bérel helyiségeket a vállalat. Az NNG 2014-ben hazánkban Szegeden is megnyitotta kapuit, napjainkban pedig már világszerte 16 irodában és képviseleten fogadja partnereit.
  5. Térképtől a fedélzeti szórakoztatásig: Az elmúlt tizenöt év alatt a saját termék, az iGO több verziója is napvilágot látott – ezek közül a tíz évvel ezelőtti iGO amigo volt az első, amely a felhasználói élményt is előtérbe helyezte. A fejlesztés az infotainment szakértelmünk alapjának tekinthető, hiszen azóta minden projekt esetében kiemelt fontosságúak az UX szempontok. Ezt igazolja az is, hogy napjainkban az NNG nem csak a szűken vett navigációs szoftvert és tartalmakat, hanem komplett infotainment rendszereket, megoldásokat fejleszt. Ezzel párhuzamosan a cég elsődleges célcsoportja is változott: a végfelhasználóktól az autógyártók és autóipari beszállítók irányába tolódott.
  6. 40+ nyelvre fordítanak: A cég saját csapattal bír házon belül, akiknek elsődleges feladata a navigációs fejlesztések lefordítása. Miután minden feliratot és hangbemondást is szükséges adaptálni, ez nem ritkán közel ötven nyelvre való fordítást jelent – szakembereket, színészeket és fordítóirodákat koordinálva.