Veszik a Porschét, mint a cukrot

A Porsche az év első kilenc hónapjában három százalékos növekedést ért el.

A Porsche AG 2019 első három negyedévében világszerte 202 318 gépjárművet szállított ki. Ezzel a sportautó-gyártó három százalékos növekedést ért el az előző év hasonló időszakához képest. Különösen keresett volt a Cayenne és a Macan modellsorozat. A Cayenne esetében az átadott 62 022 jármű 25 százalékos plusszal ismét a legerősebb növekedést hozta. A modell röviddel ezelőtt kupé verzióban is elérhetővé vált – konnektoros hibridként is. A Macanból 73 967 járművet adtak át az ügyfeleknek. Ez az előző év hasonló időszakához képest kilenc százalékos növekedést tesz ki.

Pozitív tendencia Ázsiában és Észak-Amerikában
Kínában és az USA-ban a Porsche továbbra is pozitív tendenciát tud felmutatni, annak ellenére, hogy mindkét piac összességében gyengébben szerepel. 64 237 gépjármű került az első kilenc hónapban kínai ügyfelekhez, ami 14 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Az USA-ban – a Porsche második legnagyobb piacán – a kiszállítások hat százalékkal növekedtek 45 062 példányra. Az ázsiai, afrikai és közel-keleti régióban is kedvelt volt a zuffenhauseni márka, amit 86 235 átadott gépjármű és az általuk képviselt tizenegy százalékos növekedés is jelképez. Európában a számok visszaestek a WLTP normára való átállás és a benzines részecskeszűrő miatt, amely az év első hónapjában a kínálat részleges elérhetőségéhez vezetett.

A Taycan személyében a Porsche szeptember elején mutatta be első teljesen elektromos sportautóját. A gépjármű 2019 végétől elérhető az USA-ban, Európában pedig 2020 első hónapjaiban lesz elérhető a kereskedésekben.