Nagyobb tárolókapacitású akkumulátort kaptak a hibrid Audik

Megújultak az Audi Q5, A6 és A7 Sportback modellek hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatai: az TFSI e modellek most még nagyobb akkumulátor kapacitással rendelkeznek. A lítium-ion akkumulátorok mostantól nettó 14,4 kWh (bruttó 17,9 kWh) energia tárolására képesek és ezzel együtt megnövekedett a tisztán elektromos üzemmódban elérhető hatótávolság is, amely a WLTP ciklus szerint elérheti a 73 kilométert.

Az Audi Q5 TFSI e, az A6, az A6 Avant és az A7 Sportback hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellek mostantól egy 17,9 kWh tárolási kapacitással rendelkező lítium-ion akkumulátorral szerelve érkeznek a korábbi, 14,1 kWh bruttó kapacitású akkumulátor helyett. Ennek eredményeképpen elektromos üzemmódban rendelkezésre álló hatótávolságuk a WLTP ciklus szerint akár 73 kilométer is lehet (A6 50 TFSI e modell esetében), modelltől függően. A maximális töltési teljesítmény 7,4 kW. Ez lehetővé teszi az Audi PHEV modelljei számára, hogy közel két és fél óra alatt elérjék a teljes töltöttségi szintet, amennyiben egy megfelelő teljesítménnyel rendelkező csatlakozóhoz kapcsolódik. A lítium-ion akkumulátor méretei nem változtak a megnövekedett energiatárolási kapacitás ellenére sem. Újdonságként megjelent a kínálatban az A6 Avant 50 TFSI e quattro. A rendszer összteljesítménye 220 kW (299 lóerő), maximális nyomatéka pedig eléri a 450 Nm-t. A meghajtásról egy 2.0 TFSI erőforrás és egy 105 kW teljesítményű elektromos motor gondoskodik. Az Audi összes hálózatról tölthető (plug-in) modelljéhez hasonlóan a kompakt töltőrendszer ebben az esetben is a szériafelszereltség részét képezi. Ez a töltőrendszer a vezérlőegységből, valamint két különböző hálózati csatlakozókábelből (háztartási és ipari csatlakozókkal) áll. Az A6 Avant 50 TFSI e alapára 61 790 euró. Németországban a modell jogosult a környezetvédelmi bónuszra és igénybe vehető utána az 50 százalékos cégautó adó csökkentés is. Ugyanez vonatkozik a többi Q5 és A6 illetve A7 Sportback 50 TFSI e modellekre is.

Az öt, részben elektromos hajtással üzemelő jármű kínálata még egy újdonsággal bővült. A már jól ismert „EV”, „Auto” és „Hold” üzemmódok mellett egy negyedik, „Charge” funkció is helyet kapott. Ez lehetővé teszi az akkumulátor számára, hogy vezetés közben a belsőégésű motornak köszönhetően töltődjön, például egy környezetvédelmi szempontból kiemelt területre történő behajtás előtt. A Q5, az A6 és az A7 Sportback modellek a korábbiakhoz hasonlóan két teljesítményszinttel érhetőek el: 55 TFSI e modellként a rendszer összteljesítménye 367 lóerő az 50 TFSI e esetében ez 299 lóerő. Mindkét változatnál egy 2.0 TFSI erőforrás és egy elektromos motor gondoskodik a meghajtásról, utóbbi pedig egy hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrálva működik.