Elektromos bohócot dob a piacra a Citroen

Az E-Mehari visszakacsint a márka ikonikus modelljére, az 1968-as Méharira, de több ennél: egy teljesen elektromos, négyszemélyes kabrió modern és bohókás külsővel.

E-MEHARI_3

 A Bolloré-csoporttal való együttműködés új szakaszába érve a francia márka tovább erősíti azon törekvését, amely friss, egyedi, a szokásos sémáktól eltérő autók forgalmazását jelenti.

Az 1968-ban megjelent Méharihoz hasonlóan az E-Mehari nyitható, levehető vászontetővel rendelkezik és külön oldalsó borítóelemekkel, amelyekben nagy átlátszó ablakok kaptak helyet. A használó szabadon döntheti el, hogy az utastér elejét, hátulját fedi le, esetleg csak az oldalakat, vagy az egészet. Négy teljes értékű ülőhellyel rendelkezik, valamint egy ledönthető hátsó üléspaddal, emelt hasmagasságú a jobb terepképességek érdekében. A karosszériája hőformázott műanyagból van, amely nem korrodálódik, fényezése nem igényel karbantartást, rugalmasságának köszönhetően pedig ellenáll a kisebb sérüléseknek, könnyű használni : kívül-belül egyszerűen, vízsugárral mosható.

E-MEHARI_2

A 100 százalékban elektromos hajtásánál alkalmazott akkumulátortechnológia a francia Bolloré-csoport munkájának eredménye: az LMP (lítium-metál-polimer) nagy autonómiát tesz lehetővé. Az  LMP akkumulátorok jellemzője a nagy energiahatékonyság és a működési biztonság.  Ezek szárazelemek, ami számos előnnyel ruházza fel őket. Ellenállnak az időjárási körülmények változásainak és akár 110 km/h végsebesség elérését teszik lehetővé, 200 km-es városi hatótávolság mellett. 16 Amperes töltés esetén (ahol ez lehetséges) 8 óra alatt teljesen feltöltődnek, 10 Amperes otthoni csatlakozóval pedig 13 óra alatt tölthetők fel az akkumulátorok.

E-MEHARI_4