A győri Audi továbbra is a kormány egyik legfontosabb stratégiai partnere, a cég tervei szerint Magyarország lesz a villamos meghajtású motorok gyártásának központja – számolt be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter Peter Kösslerrel, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnökével a győri székhelyű vállalat hosszú távú fejlesztéseiről folytatott megbeszéléséről.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) hétfői közleménye szerint Varga Mihály hozzátette: a részletekről folyamatosan egyeztet a cég a magyar kormánnyal, a Jedlik Ányos Tervben megfogalmazott e-mobilitási program megvalósításával összhangban.
A közlemény emlékeztet arra, hogy a vállalat Győrben gyártja majd a Q3 SUV (városi terepjáró) modelljeit. Az átállás az új modellre komoly folyamat, amely rövid távon ingadozást okozhat a termelésben, de a munkavállalók helyzete biztosított, a kibocsátás pedig a mostani szinthez képest is emelkedni fog – hangsúlyozta a tárcavezető a közlemény szerint.
Varga Mihály ismertette, az 1993-ban alapított cég Magyarország egyik legjelentősebb autóipari vállalkozása, amely évente mintegy 2 millió motort állít elő, mintegy 12 ezer embernek ad munkát. A cég csaknem 100 hazai beszállítótól vásárol alkatrészeket, egyéb termékeket, valamint szolgáltatásokat évente 1,5 milliárd euró értékben.
Az NGM hangsúlyozza: az Audi az elmúlt két évtized alatt több mint 7 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, jelenlegi – mintegy 32 milliárd forintos – fejlesztését a magyar kormány 6 milliárd forinttal támogatja. A győri üzemben tavaly 11,6 milliárd forintos fejlesztéssel új logisztikai központot hoztak létre. A szaktárca közölte: a tárgyaláson a felek egyetértettek abban, hogy a szakképzett, korszerű tudással rendelkező munkaerő a gazdaság bővülésének egyik legfontosabb feltétele.
A kormányzat a szakképzési rendszer reformjával és most már külföldi toborzással is támogatja a Magyarországon termelő cégek tevékenységét – szögezte le Varga Mihály, hozzátéve, hogy a képzési központok létrehozásával a legkorszerűbb tanműhelyekben nemcsak a nagy gyártók közvetlen munkaerő-képzését biztosíthatnák, hanem a kapcsolódó beszállítói kis- és középvállalkozói kör munkavállalóit is képeznék.