Az első negyedévben az eladási volumen növekedése ellenére is csökkent az Audi eredménye a cég honlapján közzétett beszámoló szerint.
Az Audi értékesítési árbevétele devizaárfolyam-hatások és a világ legnagyobb autópiacán, Kínában dúló kiélezett árverseny miatt egy százalékkal 14,5 milliárd euróra csökkent az első negyedévben. Az Audi az első negyedévben 519 ezer autót szállított le megrendelőinek az egy évvel korábbi 497 ezerrel szemben.
A működési eredmény az új modellekre, technológiafejlesztésre és üzemberuházásokra fordított összegek miatt 15,5 százalékkal 1,2 milliárd euróra csökkent. Rontotta az első negyedéves eredményt a Takata légzsákok cseréjének finanszírozására elkülönített 100 millió eurós céltartalék is.
A bevételarányos jövedelmezőség így 8,3 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 9,7 százalékról. A BMW 9,4 százalékos, a Mercedes-Benz pedig 7,1 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget mutatott fel az első negyedévben.
Az Audi adó előtti nyeresége 959 millió euró lett a tavalyi első negyedévi 1,5 milliárd euróval szemben. Az Audi a Volkswagen konszern messze legnagyobb nyereségforrása.
A negyedéves eredmény-beszámoló alkalmából az Audi megerősítette idei éves tervét az értékesítési volumen és az értékesítési árbevétel mérsékelt növelésére. Tavaly az Audi 1,8 millió autót értékesített és 58,4 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert. A bevételarányos jövedelmezőség az idén a tervek szerint 8-10 százalék körül alakulhat.
Az Audi az idén 1200 szakembert tervez felvenni Németországban az elektromos mobilitás és a járműipari digitalizáció stratégiai fejlesztésének a keretében.