Az Audi Hungaria 11 400 munkatársával több mint egy millió motort és közel 64 000 autót gyártott 2016 első félévében Győrben. A vállalat hosszú távú beruházásokkal készül fel a jövőre, melyek meghatározó témája a digitalizáció.
„Nagyszerű autóinkkal és hatékony motorjainkkal 2016 első félévében ismét jelentősen hozzájárultunk az Audi Konszern teljesítményéhez“, mondta Peter Kössler, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója. „Erősségünk, hogy rugalmasan tudunk reagálni a piac változásaira, emellett felkészítjük vállalatunkat a jövőre.“ Győrben elkezdődött az új karosszériaüzem építése, amely az első lépés az Audi Q3 gyártása felé. Emellett az Audi Hungaria bővíti szerszámgyárát is. „Munkatársaink remek teljesítményt nyújtottak az első félévben. Csapatunkkal bizakodva tekintünk a jövőbe“, folytatta Peter Kössler.
Az Audi Hungaria motorgyártása ismét átlépte az egymilliós határt az év első hat hónapjában és összesen 1 031 887 (előző év azonos időszaka: 1 067 525) motort gyártott. A motorgyártás munkatársai 795 216 (816 965) négy- és öthengeres Otto- és dízelmotort, 219 252 (227 952) hathengeres erőforrást és 17 419 (22 608) nyolc- és tízhengeres motort készítettek. A győri motorokat világszerte több mint 30 gyártótelephelyen építik be az Audi, Seat, Skoda, Volkswagen, Porsche, Bentley és Lamborghini különböző modelljeibe.
A motorgyártásban az új fejlesztésű V8 TDI motor gyártása kezdődött meg az első félévben, amely az új Audi SQ7 TDI-ben debütált. A mérnökök a 2,5 literes, öthengeres Otto-motort is továbbfejlesztették 17 százakékkal növelve teljesítményét. Ez az erőforrás immár sorozatban hetedszer nyerte el az „Év Nemzetközi Motorja“ díjat.
A járműgyártásban 63 798 (84 888) autó gördült le a gyártósorról, köztük 11 254 (14 353) Audi TT Coupé és 3 432 (4 582) TT Roadster, 40 377 (53 700) A3 Limousine és 8 735 (12 253) A3 Cabriolet. 2016 első félévét a sikermodellek, az A3 Limousine és A3 Cabriolet modellfrissítése és a termelésben ezzel együtt járó átépítések, valamint az új Audi TT RS sorozatgyártásának előkészítése határozta meg.
A megújult Audi A3 család, köztük az Audi A3 Limousine és Cabriolet áprilisban mutatkozott be a nagyközönségnek. Az Audi Hungaria járműgyártásában már elindult az új A3 modellek sorozatgyártása, az első autókat át is vették új tulajdonosaik.
Az Audi Q3 gyártásához, amely modell a jövőben szintén Győrben fog készülni, egy új karosszériaüzemet épít a vállalat 80 0000 négyzetméteren. Az év végéig elkészül a gyártócsarnok, melyet követően megkezdődnek a belső munkálatok.
Az Audi Hungaria szerszámgyára 15 000 négyzetméterrel bővül. A munkatársak a jövőben több mint 50 000 négyzetméteren készítenek többek között karosszériaelemeket, mint például oldalelemeket, sárvédőket, motorháztetőket, ajtókat és tetőket az Audi és Volkswagen Konszern exkluzív- és sportmodelljeihez.
Az Audi Hungaria Motor Kft. árbevétele az első félévben 3 697 (4 147) millió eurót ért el. A vállalat 133 (235) millió eurót fektetett be Győrben, melynek nagy részét új motorvariánsok bevezetésére fordította. Ezzel az összberuházás értéke a vállalat 1993-as alapítása óta elérte a 8,140 milliárd eurót.
Az Audi Hungaria számos programmal támogatja a szakemberképzést. A vállalat a Széchenyi István Egyetemmel közösen kezdeményezte a villamosmérnök duális felsőfokú képzést és teremtette meg a szak őszi elindulásának feltételeit. Ennek köszönhetően szeptembertől fiatal villamosmérnök hallgatók kezdhetik meg duális felsőfokú képzésüket a Széchenyi István Egyetemen. Ez már a második duális felsőfokú képzés a győri egyetem kínálatában, hiszen 2015 óta a duális járműmérnök képzésben is tanulnak hallgatók.
Az első félévben az Audi Hungaria számos új munkatársat köszönthetett. 2016. június 30-án 11 370 (11 342) munkatárs dolgozott Győrben. A vállalat beszállítóival együtt mintegy 30 000 munkahelyet biztosít elsősorban a győri régióban.