A dolgok internete nélkül nincs siker

A vállalatok 76 százaléka elengedhetetlennek tartja az IoT-megoldások (a dolgok internete) használatát a jövőbeni sikerhez – írja a Vodafone “IoT Barométer 2016” jelentése.

A távközlési szolgáltató immáron negyedik alkalommal publikálta a Circle Research független kutató cég közreműködésével elkészített IoT Barométert. A jelentés 17 országban, 1096 vállalat vezető szakemberének megkérdezésével készült.

A kutatás rámutatott: a vállalatok 28 százaléka már most használ IoT-megoldásokat, okos eszközöket összekötő technológiákat, hálózatokat és szolgáltatásokat, további 35 százalékuk pedig egy éven belül tervezi bevezetésüket. A megkérdezettek csaknem fele, 48 százaléka az üzletvitelük alapvető átalakításához alkalmaz IoT-technológiákat, ez az arány az ázsiai és csendes-óceáni térségben még magasabb, 61 százalék.

Király István, a Vodafone vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a közlemény szerint kiemelte azt is, hogy a cégek fele már a következő két évben az intelligens hálózatokon keresztül kapcsolna össze több millió eszközt és folyamatot, ami mutatja, hogy az idén a dolgok internete elérte a széles közönséget.

A jelentés alapján a felhasználók immáron 63 százalékának hozott jelentős megtérülést az IoT-megoldások alkalmazása, míg 2015-ben a megkérdezett 659 cég mindössze 59 százaléka számolt be ugyanerről. A kutatók szerint a megtérülés főként a projektek számától, valamint a befektetett összegtől függ.

A kutatás szerint a vállalatok több mint 40 százaléka IT-költsége több mint 20 százalékát IoT-technológiákra fordítja, átlagosan pedig az informatikai költések 24 százalékát teszik ki az IoT-beruházások, ugyanannyit költenek a cégek felhőalapú megoldásokra vagy adatelemzésre. A felmérésből kiderült az is, hogy az IoT-megoldásokba fektető cégek 89 százaléka növelte a dolgok internetéhez fűződő ráfordításait az elmúlt 12 hónapban.