Az európai autók dél-koreai behozatala jóval nagyobb mértékben nőtt az Európai Unióval öt évvel ezelőtt megkötött szabadkereskedelmi megállapodás óta, mint a Dél-Koreában gyártott autók európai importja.
A dél-koreai autógyártók képviseleti szervezete, a Korea Automobile Manufacturers Association (KAMA) adatai szerint a dél-koreai autók uniós exportja a 2010-eshez képest 28,6 százalékkal, 384 ezerre emelkedett 2015-re. Az európai autók dél-koreai importja viszont 233,2 százalékkal, 197 ezerre nőtt.
Az európai márkák részaránya a Dél-Koreába importált autók között szintén emelkedett a japán és az amerikai márkák kárára, a 2010-es 65,4 százalékról 80,9 százalékra 2015-ben. A legjobban az Audi növelte eladásait májusban, 54,9 százalékkal. A legkeresettebb európai márka a BMW, a bajorokat az Audi, a Mercedes-Benz és a Volkswagen követi. A modellek rangsorában az E-osztály és az S-osztály vezet.
A KAMA szerint a forgalomnövekedésben tapasztalt különbség annak tulajdonítható, hogy miközben az európai autókra kivetett behozatali vám jelentősen csökkent a szabadkereskedelmi egyezménynek köszönhetően, a dél-koreai autógyárakat ez kevésbé érintette, mivel eleve Európában gyártják az ott értékesített autók többségét.