A Toyota az év első fél évében 35,4 százalékkal több, 2963 új autót értékesített a tavalyi év azonos időszakához képest, és ezzel a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon 0,4 százalékponttal, 5,3 százalékra növelte piaci részesedését – közölte a Toyota Central Europe (TCE) Kft.
A közlemény szerint ez a magyarországi 24 százalékos piaci növekedés ütemét látványosan meghaladva az egyik legmagasabb részesedés növekedés, amivel a cég két helyet előrelépve a 6. helyen zárta az első fél évet.
A növekedésből jelentősen kivették részüket az év első felében bemutatott új modellek, például a vadonatúj RAV4, amely a Toyota hazai értékesítéseinek 8 százalékát tette ki az időszakban. A második félévben érkező új haszongépjárművek révén pedig az év hátralévő részében is kitarthat a lendület – írták.
A legnépszerűbb Toyota modell az év első hat hónapjában a Yaris lett, az értékesítés 25 százalékával. Utána az Auris következik 22 százalékkal, a Corolla és a Hilux 12-12 százalékkal, majd az egyterű Verso 10 százalékkal.
A Toyota magyarországi árbevétele ez első fél évben 28,5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.