1 163 139 darab jármű értékesítésével a vállalatcsoport 2016 januárja és júniusa között története legeredményesebb félévét könyvelhette el. Miközben a BMW, a Mini és a BMW Motorrad eladásai a világ legtöbb piacán új magasságokba emelkedtek, a Rolls-Royce Motor Cars is történelmi rekordot jelentett be.
Azáltal, hogy a BMW júniusban 189 097 darab négykerekűt értékesített világszerte, a bajor gyártó január és június között eladott modelljeinek száma 986 557 darabra nőtt, amely a havi 9,7 százalékos növekedésen túl abszolút 5,8 százalékos fejlődés a 2015-ös számok tükrében. 2016 hatodik hónapja a BMW szinte teljes modellpalettáján kimagasló értékesítési növekedést hozott, így többek között a BMW 2-es sorozat, az X1, az X3 és az 5-ös sorozat esetében is. A bajor gyártó legkisebb kupéját és kabrióját, valamint öt- és hétüléses egyterűjét egyesítő modellpaletta képviselőiből 21 720 darab talált gazdára, amely 49,6 százalékos emelkedésnek felel meg. A BMW X modellcsalád legkisebb tagját 79,8 százalékkal több, 17 031 ügyfél választotta az év hatodik hónapjában. X3-ból világszerte 15 489 darab, az 5-ös sorozatból, a világ legsikeresebb felső-középkategóriás modelljéből pedig 29 965 példány talált gazdára idén júniusban, amely előbbi esetben 27,2, míg utóbbi esetben 5,4 százalékos fejlődést jelent. A gyártó zászlóshajója, a vadonatúj 7-es sorozat mindeközben szinte megkétszerezte egy évvel ezelőtti eladási eredményét: a 6 301 darab újautó-átadás 92,6 százalékos növekedésnek felel meg.
A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW i és BMW iPerformance modelleket továbbra is kimagasló érdeklődés övezi, kiváltképp az öreg kontinensen. Júniusban a Nyugat-Európában értékesített BMW modellek nem kevesebb, mint 4 százaléka elektromos meghajtású vagy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt négykerekű volt, ez a szám azonban hónapról hónapra növekszik azokon a piacokon, ahol az elektromos mobilitás térnyerését állami kedvezmények és kivételes infrastruktúra-fejlesztések is támogatják. Hollandiában és a skandináv térségében például a júniusban átadott vadonatúj BMW modellek 14,9, illetve 13,2 százaléka i vagy iPerformance modell volt. 2016 júliusában ráadásul a még hatékonyabb, 94 amperóra tárolókapacitású és 33 kilowattóra energiateljesítményű akkumulátorral szerelt i3 is megérkezik a piacra, amely a jelentős mértékben megnövelt akkumulátor-kapacitásnak köszönhetően egyetlen feltöltéssel minimum 200 kilométeres hatótávolságot garantál hétköznapi körülmények között (a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörén a még hatékonyabb akkumulátorral szerelt i3 egyetlen feltöltéssel 300 kilométeres hatótávolságot produkált). A 94 amperórás, illetve a 60 amperórás i3 modell 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása a belsőégésű erőforrással felszerelt REX (range extender) változatok esetében egyaránt 0,6 liter, miközben a kombinált energia-fogyasztás 11,3 kWh / 100 km (94 Ah), illetve 13,5 kWh / 100 km (60Ah), a kombinált károsanyag-kibocsátás pedig kilométerenkénti 12 (94 Ah), illetve 13 (60 Ah) gramm. Az i3 vadonatúj változatára már piaci debütálása előtt csak Európában közel 5000 előrendelés érkezett.
2016 hatodik hónapja Mini számára is történelmi eredményt tartogatott: a világszerte átadott 38 282 darab kisautó 6,3 százalékos gyarapodásnak felel meg. A Mini első féléves teljesítménye ezzel 174 898 darab újautó-átadásra emelkedett, amely 5,4 százalékos abszolút fejlődés az egy évvel ezelőtti számokhoz képest. Az új Mini Cabrio az idei év első hat hónapjában 14 136 alkalommal talált gazdára, ami 54,5 százalékos fejlődést jelent. A vadonatúj Clubman kulcsait ez idő alatt 27 511 ügyfél vette át világszerte.
A Rolls-Royce mindeközben fennállása legeredményesebb júniusi értékesítési eredményét jelentette be. A brit luxusautó-gyártó április és június között 14,7 százalékkal több járművet adott el, mint 2015 hasonló időszakában. A kimagasló ügyfél-érdeklődés a Rolls-Royce teljes modellpalettáját átjárja, az értékesítési növekedéshez pedig a nemrégiben debütált Dawn rekord-szintű kereslete és a Black Badge Wraith, valamint a Black Badge Ghost modellek iránt mutatkozó jelentős igény is nagymértékben hozzájárul. A goodwoodi székhelyű gyártó az idei év első felében 1 684 darab luxusautót adott át ügyfeleinek, amely az előző év hasonló időszakának tükrében ugyan 4,8 százalékos csökkenés, mégis a brit gyártó termelési stratégiájának tervei szerint alakul: a Rolls-Royce a vadonatúj Dawn piaci bevezetésére némileg átalakította a goodwoodi üzem gyártási szisztémáját. Mint ilyen, a brit luxusautó-gyártó továbbra is erős 2016-os eredményre számít.
Európában összesen 110 303 BMW és Mini modell talált gazdára júniusban, amely eredmény kereken 15 százalékkal szárnyalja túl a vállalatcsoport egy évvel korábban regisztrált hasonló értékét. Németországban a 32 775 újautó-átadás 14,8, míg a Franciaországban eladott 8288 BMW és Mini modell 10,9 százalékos emelkedésnek felel meg. Az öreg kontinens legmarkánsabb javulását 7867 darabos értékesítéssel Olaszország érte el, amely 19,8 százalékos abszolút gyarapodást jelent. 2016 első hat hónapjában összesen 542 851 BMW és Mini modellt adott el Európában a vállalatcsoport, amely 11,2 százalékos növekedés, egyúttal a BMW évszázados történelmének első olyan első féléve, amely során az európai újautó-átadások száma átlépte a félmilliót.
A BMW és a Mini modelljei iránt Ázsiában is kimagasló kereslet mutatkozott idén júniusban: a 67 723 átadás 12,3 százalékkal múlja felül az előző júniusban regisztrált eredményt. A vállalatcsoport a régió legnagyobb piacának számító Kínában kereken 45 300 járművet adott át ügyfeleinek az év hatodik hónapjában, amely 12,8 százalékos javulást jelent. Japánban ez a szám 8300 autóval 12,6 százalék. A január és június közötti időszakban összesen 360 910 BMW és Mini modell talált gazdára Ázsiában, amely 7,3 százalékos abszolút fejlődés 2015 első félévéhez viszonyítva.
Az amerikai kontinensen eközben a BMW-csoport 42 425 vadonatúj modellje talált gazdára júniusban, amely 8,4 százalékkal múlja alul az egy évvel korábbi teljesítményt. Az Egyesült Államokban értékesített 33 769 BMW és Mini modell 11,9 százalékos csökkenésnek felel meg. A két gyártó január és június között 222 524 négykerekűt adott el a tengerentúlon, amely kereken 8 százalékkal kevesebb, mint a 2015 hasonló időszakában regisztrált érték.
A BMW Motorrad története legeredményesebb első félévét könyvelhette el idén: a kétkerekű divízió a január és június közötti időszakban több mint 80 000 motorkerékpárt és robogót adott el világszerte, fennállása során most először. A 80 754 kétkerekű kereken 3 százalékos értékesítési fejlődést jelent. A júniusban átadott 14 993 motorkerékpár és robogó mindeközben 3,2 százalékkal múlja alul a BMW Motorrad abszolút júniusi rekordjának számító tavaly nyári értéket.
A BMW-csoport értékesítési eredményei 2016 júniusában és az év első hat hónapjában
2016 júniusában | 2015 júniusához képest | 2016. első hat hónapjában | 2015. első hat hónapjához képest | |
BMW-csoport autók | 227 849 | +9,1% | 1 163 139 | +5,8% |
BMW | 189 097 | +9,7% | 986 557 | +5,8% |
Mini | 38 282 | +6,3% | 174 898 | +5,4% |
Rolls-Royce Motor Cars | 470 | +33,9% | 1 684 | -4,8% |
BMW Motorrad | 14 993 | -3,2% | 80 754 | +3,0% |