2016 első félévében a nyári személyautó gumiabroncs piac 8,5 százalékkal nőtt 2015 első félévéhez képest. A növekedést az olcsóbb szegmens húzta 14,2 százalékos növekedéssel, míg a középkategória 8,8 százalékkal bővült, a prémium szegmens pedig 0,2-vel csökkent.
„Az év első felében figyelemre méltó módon nagyot ugrott a nagyobb sebességindexszel rendelkező gumiabroncsok forgalma, míg tovább bővült az olcsóbb, valamint a középkategóriás gumiabroncsok szegmense is hazánkban. A kereslet alakulására jó hatással volt az alacsony üzemanyag ár” – mutatott rá a cég közleményében Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.
Ha keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézzük a nyári gumiabroncsok piacát, a 14 és 22 hüvelyk enyhe csökkenése mellett minden méret darabszáma emelkedett az előző év azonos időszakához képest (különösen a 17-18 hüvelykeseké). Szegmensek szerint tovább bontva pedig tisztán látszik, hogy a prémium darabszámban nem, csak a méretekben nőtt.
Sebességindex szerinti bontásban elemezve, csak a V, W és Y sebességindexű nyári gumiabroncsok értékesítése nőtt 20,8, 18,3, valamint 30,2 százalékkal. Elmondható tehát, hogy jelentősen emelkedett a kereslet a 240, 270 és a 300 kilométer/órás végsebességre alkalmas gumiabroncsokra, még akkor is, ha közúti forgalomban ennek csak a töredékét tudja kihasználni a tulajdonos hazánkban. „Ennek elsődleges oka az évről évre növekvő, nagy teljesítményű illetve felső kategóriás használtautók importja, valamint az autógyártók első felszerelésű abroncsainál jelentkező méret és sebességindex növekedés. A jelentős mennyiséggel rendelkező 190 kilométer/órás végsebességre alkalmas T sebességindexű abroncsok darabszáma viszont 2,5 százalékkal csökkent” – tette hozzá a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.
A 2016-os nyári szezon kezdetének a tavalyi évhez képest jelentős, mintegy 2-3 hetes csúszása után a kereskedői értékesítés a tavalyinál kedvezőbben alakult. Az értékesítők enyhén növekvő eladásokról számoltak be a személy- és kishaszonjármű-abroncsok terén, míg a nyári-gumiabroncs készleteik jellemzően az ilyenkor szokásos szint környékére csökkentek.