19 éves a Toyota hibrid technológiája

A Toyota 1997-ben mutatta be a Priust, a világ első hibrid autóját, és a forradalmi technológia révén alapvetően változtatta meg az autóipari fejlesztések irányát.

Az azóta eltelt közel két évtizedben a világ legnagyobb autógyártója mintegy 9,25 millió hibridet értékesített, és mára világszerte több, mint harminc modellben kínálja a technológiát. Az azóta továbbfejlesztett, az elektromos meghajtást és hagyományos benzinmotort kombináló meghajtási lánc különösen a városi felhasználás során csökkenti az autó fogyasztását és károsanyag-kibocsátását.

 Toyota_Hybrid_eladasok_alakulasa

Az első évben még csupán mindössze 332 darab hibrid Toyota talált gazdára (a vállalat éves világszintű értékesítésének 0,01%-a), 1998-ban pedig már 17 656 vásárló (0,34%) szavazott bizalmat a forradalmi műszaki újításnak. A következő években lassan, de folyamatosan nőtt a hibrid modellek értékesítése, 2007-ben már mintegy 430 000 (4,52%), 2010-ben pedig már 690 000 (8,07%) hibrid autót adott el a Toyota. Az igazi áttörés 2012-ben következett be, amikor előző évi hibrid eladásait megduplázva 1,2 millióra (12,3%) növelte a környezetbarát technológiával szerelt modelljeinek értékesítését a vállalat, az idei év pedig újabb robbanásszerű növekedést ígér: már most 709 000 hibrid jármű eladásával a japán gyártó értékesítéseinek 14,2%-át teszik ki a hybrid modellek. A vállalat által eddig összesen értékesített 9 250 000 hibrid autóból 1 036 606 (12,6%) Lexus volt.

A hibrid Toyoták és Lexusok több, mint fele, 4,75 millió Japánon kívül talált gazdára. Ez egyértelműen azt mutatja, hogy az Amerikában már hosszú évek óta rendkívül népszerű technológia Európában is rohamosan növekvő elfogadottságnak örvend.