A Német Túraautó-bajnokság (Deutsche Tourenwagen Masters, DTM) szeptember végi betétfutamában, az Audi TT Cup versenyén a Bors újságírója is rajthoz állt.
Az Audi TT Cup futamain minden versenyen az állandó 16 autós mezőny mellett az Audi gyár 4-6 fő, más területről érkező versenyzőknek is lehetőséget biztosít az indulásra. A VIP autók volánja mögött az autó és motorsportban korábban, vagy épp más szakágban szereplő pilóták, színészek, újságírók, sportolók és művészek próbálhatják ki magukat.
A hungaroringi futamon a Ducati csapat két Superbike versenyzője, a világbajnok Chaz Davis és Xavi Fores mellett három újságíró is helyet kapott. Ezúttal magyar versenyző is kipróbálhatta magát egy vendégautóban, Telek Gábor a Bors újságírója a 99-es rajtszámú autóval rajtolhatott.
– Közel két évtizedes újságírói pályám során mindig is vonzottak a versenyautók, a pálya és raliversenyek világa – kezdte bemutatkozását Telek Gábor – Gyerekkorom óta, salgótarjáni születésűként a Salgó Ralik világában nőttem fel, ráadásul szomszédunk volt a verseny főszervezője, így sok esetben tudtam találkozni a hazai élmezőny pilótáival. A motorsport szeretete újságírói pályám során is megmaradt, olyannyira, hogy a Zengő Motorsport jóvoltából 2003-tól az akkori legkomolyabb márkakupában a Renault Clio Kupában is indulhattam. A három év versenyzés során néhány dobogós helyezésig sikerült fejlődni az erős mezőnyben, melyet olyan nevek fémjeleztek, mint az azóta világbajnok Michelisz Norbert, az Európa bajnok Kiss Norbert és Wéber Gábor.
Az Audi TT Cup futama egy hatalmas kihívás, ahol a tisztes helytállás lehet a cél, és persze újságíróként betekinteni egy ilyen komoly, gyári szervezésű kupasorozat kulisszái mögé.
A szeptember végi hétvégi versenyen a VIP versenyzők instruktora a világbajnoki futamot is nyert rali pilóta, Sepp Haider volt, iránymutatásait megfogadva Telek Gábor összetettben a 18 indulóból a 13. helyen zárta a futamot, a szombati versenyen a vendégpilóták közt a harmadik, míg vasárnap már a második helyet szerezte meg.
– Nagyon élveztem a hétvégi két futamot, gyakorlatilag folyamatosan találtunk egymásra az autóval, amit az időeredmények javulása is mutatott. A gyáriak komolyan veszik a vendégpilótákat is, külön csapat segített bennünket az adatok elemzésében, a belső kamerás felvételeink visszanézésében. Egy ilyen versenyautónál körről körre jön meg a bizalom, hisz elsőre hihetetlennek tűnik az a kanyarsebesség vagy éppen fékhatás, amire az Audi TT Cup versenyautó képes. A 310 lóerős motor, melyet a verseny során 17 alkalommal egy gomb segítségével 340 lóerőre lehet erősíteni a célegyenesben közel 230 km/h tempóra gyorsítja az autót, de a négyes kanyart is 200 felett közelítettük meg. A második versenyen már sikerült sokáig a mezőnnyel menni, de mikor meglett a második hely, már egy kicsit kiengedtem, és inkább csak élveztem az autózást.