Ez a legerősebb magyar autó

Hangja utánozhatatlan öthengeres. Teljesítménye brutális 294 kW (400 LE). Az új TT RS egy erős csúcsmodell – mint zárt, mint nyitott változatában.

 Sorozatban immár hét alkalommal tüntette ki az autós újságírókból álló nemzetközi zsűri a 2.5 TFSI erőforrást az év motorja díjjal. Az Audi továbbfejlesztette öthengeres aggregátját, könnyűszerkezetes megoldásokkal, mérsékelt belső súrlódásokkal és tovább növelt teljesítménnyel. Az eredmény olyan turbófeltöltésű motor, amely változatlan, 2480 köbcentiméter lökettérfogatából bő 17 százalékkal nagyobb teljesítményt nyújt.

004tts52062t_nyito_large

294 kW (400 LE) teljesítményével e motor erősebb, mint valaha. 480 newtonméter maximális forgatónyomatéka az 1700 és 5850 percenkénti fordulatszám közötti tartományban mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Brutális vonóerő és semmi mással össze nem téveszthető hang jellemzi, amely a közvetlen szomszédos illetve egymástól távolabbi hengerek váltakozó gyújtásának köszönhetően egészen különleges ritmusú. A TT RS Coupé álló helyzetből mindössze 3,7, míg a TT RS Roadster 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Végsebességüket 250 kilométer/óránál szabályozza le az elektronika, de kívánságra 280 kilométer/óráig emelhető. 003cf013222tt

A 2.5 TFSI motor erejét hétfokozatú S tronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé, amelynek lamellás tengelykapcsolója igény szerint osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Kívánságra az Audi az RS sportfutómű plusz technikáját az Audi magnetic ride adaptív csillapítás-szabályozással egészíti ki. A lengéscsillapítók karakterisztikája itt elektronikus úton változtatható, a rendszer az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működik.

142tts51954t

Első ízben jelennek meg sorozatgyártású Audi modell kínálatában az extrafelszerelésként rendelhető, OLED-technikájú (organic light emitting diode) hátsó lámpák, amelyek fénye rendkívül egyenletes és kontrasztos. Fényük fokozatmentesen tompítható, s mivel nem vet árnyékot és semmilyen tükörrendszert sem igényel, a háromdimenziós hatású OLED-egységek különösen hatékony, könnyű és vonzó megjelenésű fényforrásokként alakíthatók ki.

2 Comments on Ez a legerősebb magyar autó

    • Attól, hogy a kedves cikkíró azt hiszi, ha Magyarországon készült akkor az magyar… Ám ez tévedés, de hát sajnos manapság idáig süllyedt az újságírás. A lényeg, hogy valami olyasmit írjanak, amire sokan odafigyelnek… akkor is ha foglamuk sincs, igaz vagy sem az állítás.

Comments are closed.