Kettős győzelem az Audi számára a DTM-ben

Csak ketten maradtak: október 15-16-án a Hockenheimringen, a DTM nagy fináléján Marco Wittmann (BMW) és Edoardo Mortara (Audi) között dől el a pilóták bajnoksága. A konstruktőri és csapatpontversenyben az utolsó két futam előtt az Audi áll az élen.

Szombati hatos sikerét követően a vasárnapi második futamon Mattias Ekström (Red Bull Audi RS 5 DTM/Audi Sport Team Abt Sportsline) és Adrien Tambay (Speedweek.com Audi RS 5 DTM/Audi Sport Team Rosberg) révén kettős győzelmet ünnepelhetett az Audi a Hungaroringen. Üröm az örömben, hogy a két legtöbb ponttal rendelkező Audi-pilóta rajtbaleset miatt egyaránt pont nélkül maradt.

Akárcsak az előző nap, Edoardo Mortara a Castrol EDGE Audi RS 5 DTM volánja mögött izgalmas időmérőn ismét megszerezte a pole pozíciót, míg csapattársa, Mattias Ekström egy ezredmásodperccel szorította a pontversenyben élen álló Marco Wittmannt (BMW) a második sorba. Ezután két Audi-pilóta, Jamie Green és Miguel Molina (Teufel Audi RS 5 DTM) következett, kedvező, ám egyben kényes rajtszituációt is eredményezve a vasárnapi futamra.

Míg Mattias Ekström tökéletes rajttal jött el, a pontverseny első két helyezettje még az első kanyar előtt összeütközött. Marco Wittmann szerencsésebbnek bizonyult, és a negyedik helyen még befejezhette a futamot, Jamie Green sérült bal első kerékfelfüggesztésével azonban kiállni kényszerült, így bajnoki reményei is elszálltak. Edoardo Mortara gumiabroncsa sérült az ütközés során, és a 21. helyen szintén pont nélkül zárta a versenyt.

DTM Budapest 2016

„Nem sikerült jól a rajt. Közvetlenül utána beszorultam Wittmann és Green közé, aminek az egyik keréktárcsám látta kárát, de több további ütközés is ért az első körben” – idézte fel Mortara. „Igazán kiábrándító, mivel akár nyerhettünk is volna ma.”

„Valóban nagy kár” – erősítette meg Dieter Gass, az Audi Sport DTM-igazgatója. „Rendkívül bosszantó, hogy a kettős győzelem ellenére sem örülhetünk igazán. Jóval több volt a mai versenyben számunkra. Autóink gyorsak voltak, ami Mattias (Ekström) és Adrien (Tambay) révén is kiderült. A rajt utáni szituáció különösen szerencsétlenül alakult, amiért azonban senkinek sem tehető igazán szemrehányás. Edo (Mortara) a kelleténél kissé jobban kipörgő kerekekkel indult, és ebből alakult ki az események e szerencsétlen láncolata. Az pedig, hogy épp a két legtöbb ponttal rendelkező pilóta esett ki a versenyből, igazán dühítő.”

Miguel Molina és Nico Müller (Playboy Audi RS 5 DTM) szintén áldozatul esett a rajt utáni csetepaténak, amelyből Mattias Ekström és Adrien Tambay viszont egyértelműen jól jött ki. „Jól rajtoltam és az első kanyar is tiszta volt” – nyilatkozta Mattias Ekström DTM-pályafutása 22., az idei szezonban pedig első győzelmét követően. Meg is lepett, hogy Edo (Mortara) lassúbb volt, akkor ugyanis még nem tudtam, hogy gumiabroncs-problémája adódott. Miután a hármas kanyarban elengedett, már kissé unalmassá is vált számomra a verseny e fantasztikus autóban. Célom az volt, hogy jó eredménnyel zárjam a DTM-szezont, és hogy ez épp győzelem lett, igazán nagyszerű.”

Adrien Tambay mindjárt nyolc helyet jött fel az első kör tülekedésében, és nem kevésbé örült második helyének. A francia pilóta ezzel eddigi legjobb DTM-eredményét állította be ismét. „Már két éve nem álltam dobogón” – mondta Tambay. „Legfőbb ideje volt már.”

Az Audi Sport Team Phoenix két pilótája is szerzett pontot, Timo Scheider (AUTO BILD MOTORSPORT Audi RS 5 DTM) röviddel a befutó előtt kaparintotta meg Maxime Martintól (BMW) a nyolcadik helyet. Mike Rockenfeller a Schaeffler Audi RS 5 DTM versenygéppel tizedikként végzett.