Dacia Logan MCV teszt: nincs nála takarékosabb

A Dacia Logan MCV már nem egyterű, mint korábban, de teljes értékű kombi. Öt személynek elegendő helyet és 537 literes csomagteret kínál verhetetlen áron. Tesztünkben nem is erre döbbentünk rá, hanem arra, hogy ez a könnyű autó és a jól bevált 90 lóerős 1.5 dCi csodákra képes, ha fogyasztásról van szó.

0

Hogy néz ki?
Formás autót alkottak a Dacia tervezői, a kombi Logan arányos alkatú, nem rontja el az összképet a megnyújtott puttony. Magasabb építése áldás a rossz utakon, jól sikerült külseje puritán belsőt takar. A román népautótól megszokott egyhangú a beltér, amelyet feldob a nagy érintőképernyős szórakoztató, információs és navigációs rendszer. Tudása a prémium autókéval vetekszik, szoftvere magyar termék. Ülései kifogástalanok, még hosszú, egész napos vezetés után sem panaszkodunk hátfájásra. A csomagtartó a ledöntött ülésekkel jelentősen bővíthető, de sík padlót nem kapunk. Kormánya magasságban is állítható. Tárolórekeszből van bőven, az ajtózsebek szűkek, a kesztyűtartóba befért egy méretes és finom, füstölt, kötözött disznósonka.

3

Hogy megy?
A Renault, Nissan és Dacia autókban jól bevált erőforrás az ezerötös dízel, amely a Logan MCV-ben 90 lóerőt ad le (4000-es fordulaton), legnagyobb nyomatékát (220 newtonméter) már 1750-es percenként fordulatnál élvezhetjük. Az 1033 kilogrammos kocsi álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 12,3 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 173 kilométer/óra. 90 kilométer/órás sebességnél ötödik fokozatban 1500-at, 100-nál 1750-et, 110-nél 1900-at, 120-nál 2000-et, 130-nál 2200-at forog percenként a főtengely.

8

Milyen vezetni?
Kormánya kissé pontatlan, futóműve azonban parádésan kezeli a rossz utakat, kanyarban nem partner, távol álljon a sportos vezetés a Logan MCV sofőrjétől. A kocsi legrosszabb pontja a váltó, a legnagyobb ötödik sebességet csak hangos és fájdalmas reccsenéssel tudjuk kapcsolni és a hátramenettel is szenvedünk. Alapvetően takarékos módban használtam a kocsit (eco módban, amit meg is hálált az MCV), de még így is jól reagált a padlógázra, az előzés sosem volt probléma, még emelkedőn sem. Az elektromos ablakok kapcsolói a középkonzolon találhatók, a marokkói Dokkerben már az ajtókarfára kerültek, a román gyártású Loganban maradtak a régi rossz helyen. Szélviharban könnyen a természet prédájává válik az autó, két erős marok szükségeltetik a kormányzáshoz, úgy kapaszkodtam a volánban, mint kormányos az Atlanti-óceánon.

1

Mennyibe kerül?
Minden új Dacia modellre 3 év vagy 100 000 kilométer garanciát vállalnak (az előbb elért érték erejéig). Ennél is fontosabb, hogy az 1650 kilométeres tesztünk során a kombi Dacia 3,8 liter gázolajat fogyasztott átlagban 100 kilométerenként. Az eredményt nem egy fogyasztási versenyen mértük, hanem egy kimerítő erdélyi utazás során, ahol át kellett kelni az enyhén megpakolt autóval a Királyhágón és a Hargitán, küzdeni kellett az E60-as nemzetközi úton a húsvéti gyilkos forgalomban. A kocsi legnagyobb hatótávja mérésünk szerint 1488 kilométer – ezzel a világból is kimehetünk a takarékos Daciával. Ilyen alacsony fogyasztást még nem mértem hosszú úton, a Logan MCV megjavítja az Opel Mokka eddigi 4,4 literes 100 kilométerenkénti (általunk mért) rekordját (a több mint 1000 kilométeres tesztelések átlagát tekintve).

Kezdőára 2,28 millió forint, a tesztelt dízel változatot Arctic felszereltséggel 3,43 millió forintért mérik.

Kép és szöveg: Biró Csongor

10269484_10202769626054613_8695899224792923876_n 7 5 4 2

3 Comments on Dacia Logan MCV teszt: nincs nála takarékosabb

  1. Üdv,nekemnis ilyen kocsim van 1.5dci 90le!nagyon megvagyok vele elég edve bár hiabyolom belőle a kesztyű tartó világítást az utas tér jobb világítását lehetne króm nikkel utánzat az ajtó nyitó kilincs is belülről!a motoros ablak kapcsolja lehetne az ajtón is meglehet szokni de na na!. viszont én a kormánynal hogy nem ad vissza az útról elég jelet a hogy alul kormányzott én nem vettem észre!a gyorsulása s a nyomaték szerintem szuper,egy két autóhoz képest,fogyasztas okkkkk!!!!!sokat jelent a nyomaték az tuti nem ez a világ legjobb kocsija,az enyemben 10320!km/van vigyázok rá nagyon.soksn lenézik mert dacia de mikor egykét más márkájú autó ott áll mellettem a pirossal s vált a lámpa csak neznek s feszítenek mint pók a lucernasban,mikor elindulunk s nyomom a gáz pedalt!…. többet nem írok mert bele fáradt az ujjam!szerintem ár érték s felszereltség terén nagyon jó kocsi!sok b……m!elvan ájulva az opel s ww még a más ágyon imádott német kocsijuktol!de ez magán véleménye!

  2. Sziasztok!
    Nekem is 90-es 1.5 dci-vel szerelt kombi loganom van, 80 ezressel és kb. 2 évvel a háta mögött. A konklúzió az, hogy egyelőre abszolút pozitív a szumma, egyáltalán nem bántam meg a vételt. A fogyasztása tényleg nagyon jó, de azért én úgy érzem, a tisztelt cíkkíró kicsit túloz. Én egyetlen egyszer tudtam vele egy 250km-es távon műszer szerint 3,8-as átlag fogyasztást kihozni, és valójában visszatankolva az is 4,1 volt. Az én kocsimban a fogyasztásmérő csal, ha azt írja, hogy nullázás óta 40 liter fogyott, akkor az valójában 41-42. Utolsó nagyobb teszten egy Berlin – Nagykanizsa távon az átlag fogyasztás 4,75 volt (nem műszer szerint, a valós tankolt mennyiség visszaosztva), és belekalkulálva, hogy ennek több, mint fele pálya volt, ahol amennyivel lehet, mentem is, nagyon szép érték. Szóval a realitások talaján maradva ez a kocsi egy jó 4,5 – 5 átlagot eszik, ha átlagnak tényleg azt veszem, hogy van benne városi szerencsétlenkedés, pályán 140-nel tépés, országúton 110-zel sietés és ráérősen 85-tel krúzingolás.
    Ami engem leginkább zavar a kocsiban:
    – Ha fenn a horog, a gyári tolatóradar néha bejelez a semmire
    – A középkonzolra tervezett ablakemelő gombokat szerintem valami trollkodásnak szánták, nem tudom elképzelni, hogy egy projectmeetingen a mérnökök racionális érveket tudtak volna felhozni, hogy miért NEM az ajtókra rakják a gombokat…
    – A fedélzeti számítógép egyszerre csak egy adatot jelez ki. Szóval ha a pillanatnyi fogyasztásról az átlagra akarok átváltani, akkor konkrétan 11-szer kell megnyomni a léptető gombot. Így 2016-ban nagyjából kétezer-hatszáz forint lenne gyártói áron egy olyan OLED kijelző, ami az időt meg a külső hőmérsékletet folyamatosan mutatná, másik két értéket meg párosan váltogatná.

    De ez van. Hogy ilyen olcsón ennyi mindent ad megbízhatóan, ezek mellett simán visz mindent. Kimondottan jó kocsi, ár-érték arányban meg kb verhetetlen.

Comments are closed.