Dacia Sandero teszt: válságos időkre

Még akkor is az ajánlott kategóriába tartozna cégautóként a Dacia Sandero, ha nem a legolcsóbb lenne. A magyar autópiac egyik legalacsonyabb árú modellje kellemes meglepetéseket tartogat.

Nem a legfapadosabb Daciát teszteltük, hisz minden vevő elcsábul a 75 ezer forintért vesztegetett nagy képernyős navigációs, kommunikációs és szórakoztató rendszer láttán. Nem is a szívó alapmotorral teszteltük a Sanderót, hanem engedtünk az újdonság erejének és a turbós 0,9 literessel tettük próbára.

2

Hogy néz ki?
Az elmúlt évben szinte az összes Daciát teszteltük, így a Sandero nem okozott különösebb meglepetést. Még mindig tetszik a formája, a tesztautónk szürke egyhangúságában is volt valami bájos. A beltér egyhangú, csak a színes mozi dobja fel. Aki régi Daciákban nőtt fel, elképzelni sem tudja, milyen fejlődés költözött a négy embernek tágas utasterébe. Megdöbbentő extrákat kapott a Dacia, a tempomat is újdonság, de a navigációs, érintőképernyős, bluetooth-os Media Nav rendszer maga a kész csoda. Ami tíz éve csak a luxusautók kiváltsága volt, az most egy Daciában szórakoztatja az utasokat és segíti a sofőrt. Hála a kütyük, a szoftverek fejlődésének, és a magyar mérnököknek, hisz a navigáció lelke Magyarországon készült az NNG-nél.

7

Hátul az 1436 milliméteres szélesség elegendő helyet teremt felnőtteknek is – bár inkább ketten férnek el kényelmesen. Két gyerekülés isofix-rögzítésű lehet. Viszonylag kicsi, 320 literes és túlságosan magas küszöbbel rendelkező csomagtartója praktikusan megnövelhető azáltal, hogy a hátsó üléstámla 1/3-2/3 arányban dönthető. Sík felületet nem kapunk. A korábbi modellhez képest az utastérben található tárolóhelyeket is fejlesztették, az autóba bekerült a középső tárolórekesz, és megnövelték az ajtózsebek méretét, így már egy 1,5 literes PET-palack is elfér bennük. A hátsó ajtókban is van rakodózseb. A duda maradt a bajuszkapcsoló végén. Az első ablakemelők nem automaták, de elektromosak, ahogy a külső tükrök is. Az ülések jól tartanak. Ablaktörlője nagyon mocskol, esőben kihívás vezetni, ez szinte minden eddig kipróbált Daciára igaz állítás.

6

Hogy megy?
Nem érezni turbólyukat, a kis erőforrás nem szenved a velem együtt egy tonnás testtel, lefulladásra nem hajlamos. A turbós erőforrás felára 300 ezer forint, igaz, csak a csúcskivitelben lehet hozzájutni. A 90 lovas motor háromhengeres és csupán 896 köbcentis, jól kiegyenlített, kulturált járású, nagyon halk, a kuplung fent fog. Legnagyobb nyomatéka 135 Nm. Ötösben kilencvennél 2200-at, száz kilométer/órás sebességnél 2500-at, 110-nél 2800-at, 120-nál 3000-et, 130-nál 3200-at forog a főtengely percenként. A háromhengeres motor pont annyit ad, amennyit ígér, se többet, se kevesebbet. Nem túl sportos, ezért érdemesebb eco módban, lebutítva használni, mert akkor jobb a fogyasztása. A több mint ötszáz kilométeres teszt során 5,3 literes átlagfogyasztást mértünk, hatótávja 1100 kilométeres.

5

Milyen vezetni?
A kormányzás indirekt, ötfokozatú váltója hosszú úton jár, ropog és keményen kapcsolható, a fékei puhák, a futóműve jól csillapít – miközben nagyon dobál hepehupás úton – érezni, hogy rossz utakra tervezték. Nagyon mostoha úton lehetnek meglepetések, a jobb oldali ajtó kinyílt rodeózás közben a kiskunlacházi Duna-parton – szerencsére csak résnyire. Könnyen csavarodik az autó. Gyorsulásban verhető, nagy sebességnél markolni kell a kormányt, az egy tonnánál alig nehezebb kocsit könnyedén dobálja a szél. Darabos a vezetése, nincs benne semmi a Renault finomságából.

4

Mennyibe kerül?
Alapáron nagyon olcsón, 2,15 millió forintért juthatunk az alapmodellhez (1,0 literes, 75 lovas benzinmotorral), a legolcsóbb 90 lovas benzines turbós 2,89 millió forintba kerül. Arctic felszereltségnél minden fontos benne van, csak a navigációs kütyüért kérnek plusz pénzt, 75 ezer forintot. Három év vagy 100 kilométeres garancia jár minden Daciához. Tolatóradart 60 ezer forintért, tempomatot ugyanennyiért adnak.

Kép és szöveg: Biró Csongor

3

3 Comments on Dacia Sandero teszt: válságos időkre

  1. Erős túlzásnak érzem a cikkben írtakat. Naponta használom ezt a típust, annyi igaz a leírtakból, hogy Pesten szaladgálni A-ból B-be jó. Sok megállapítás viszont azt jelzi, hogy ez egy PR cikk… 🙂 Gyorsulásban verhető? Huh, de finom fogalmazás. 🙂 Az sem igaz, hogy hátul van elegendő hely két felnőttnek. A lábtér ugyanis annyira szűk, hogy hosszabb utakon már szenvedsz hátul… Ár-érték arányban viszont tényleg nem rossz.

  2. Én kb.három hónapja vettem egy új Dacia sandero artic-ot ,és teljesen meg vagyok vele elégedve .Igaz nincs benne tolató radar és navigácios rendszer ,én nem kértem .Az ára igen kedvező volt .Szerintem most ezek az autók a leg olcsóbbak ,mindenkinek ajánlom.

  3. Hat… az ara miatt vettunk Daciat es az elado beszelt ra, hogy ne a Dustert vegyuk, hanem a Sandero stepwayt, mert bosegesen elegendo es jobban eladhato!
    A valto ugy rangat, ahogy azt egy ilyen olcso autotol el is lehet varni. De 160 cm-es magassag felett szerintem meg veletlenul se vasaroljuk meg, mert allando derekfajas biztositott! A felesegemnek eleg, de o is csak eggyel van visszabb a legtavolabbi ponttol es csak 162 cm! A mienkben van minden, le a kalappal, de pl a tukrok behajtasanal mar erosen kiutkozik az alacsony ar, rossz minoseg! Hatul szerintem sem tud utazni senki kenyelmesen! A feesegemnek is ugy kenyelmes utazni hosszabb tavon, ha teljesen hatra tolja az anyos ulest… a gyerekunk uvoltott is a fajdalomtol! Ha az eredeti dontesunk szerint Dustert veszunk most lehet elegedett vevo lennek, igy csak abban bizok, valaki ellopja a kocsinkat es vehetek egy masik autot!!!! Ajanlani csak a torpeknek, alacsony novesu kinaiaknak, mazohista europaiaknak tudnam, de en senkinek sem ajanlom! Gaz!!!

Comments are closed.