Családként érkezik az európai piacra a Toyota ProAce, három hosszúságban, kétféle tengelytávval, négy kivitelben és két felszereltségben.
A ProAce Van Compact 4,6 méter hosszú, 2,9 méteres tengelytávú modellváltozat a közepes méretű haszonjármű kategória legrövidebb képviselője. A közepes méretű haszonjárművekével megegyező alapterületen a nagy furgonokra jellemző szállítókapacitással bír. A modell háromszemélyes első üléspadot kínál, raktere 2,1 méter hosszú, 1,6 méter széles, a teljes raktérkapacitás 4,6 köbméter.
Kilencszemélyes kombi, duplafülkés áruszállító, valamint az átépítésekre ideális fülkés alváz (elérhető 2017 első negyedévétől) változatok révén a ProAce a közepes méretű furgon piac száz százalékát lefedi.
A modellkínálat egyedi felszereltség szintjein olyan tételekkel találkozhatunk, mint a motoros mozgatású bal és jobb oldali tolóajtó, az automata sebességváltó, a háromszemélyes első üléspad, vagy a smart cargo rendszer, amely a kinyitható válaszfalat felemelhető első utasüléssel kombinálva további 1,16 méterrel növeli meg a raktér teljes hosszát, illetve 0,5 köbméterrel annak kapacitását.
A ProAce ötcsillagos eredménnyel tejesítette az Euro NCAP töréstesztjét. A Van modellkínálat minden tagjához elérhető a fejlett biztonsági technológiákat kínáló Toyota Safety Sense rendszer. Mint minden Toyotára, a modellcsaládra is a vállalat teljes körű, hároméves vagy 100 ezer kilométeres újautó-garancia vonatkozik.
Változatok
A 4,6 méter hosszú, 2,9 méteres tengelytávú Compact modellváltozat 11,3 méteres fordulókörével könnyen manőverezhető és parkolható városi környezetben. Zárt, félig üvegezett és körablakos áruszállító kivitelben választható, háromszemélyes első üléspadot kínál, raktere 2,1 méter hosszú, 1,6 méter széles, a teljes raktérkapacitás 4,6 köbméter.
Az új Smart Cargo rendszernek köszönhetően a raktér maximális hossza 3,3 méterre, a teljes raktérkapacitás kategória első 5,1 köbméterre nő.
A zárt, félig üvegezett és körablakos áruszállító, valamint duplafülkés, kombi és fülkés alváz kivitelben választható Medium kivitel 4,9 méteres, tengelytávja 3,2 méter. A Smart Cargo rendszerrel felszerelve a kivitel teljes raktérhossza 2,5-ről 3,7 méterre növelhető, a maximális szállítókapacitás 5,3 helyett 5,8 köbméter.
A legnagyobb Long kiadás tengelytávja szintén 3,2 méter, ám a nagyobb áruszállító kapacitás érdekében megnövelték a hátsó túlnyúlását, így a jármű teljes hossza eléri az 5,3 métert. A modell zárt, félig üvegezett és körablakos áruszállító, valamint duplafülkés és kombi kivitelben választható. A modell raktere 2,8 méter hosszú, 1,6 méter széles, a teljes raktérkapacitás 6,1 köbméter. A Smart Cargo rendszerrel felszerelve a kivitel teljes raktérhossza 4,0 méterre növelhető, a maximális szállítókapacitás eléri a 6,6 köbmétert.
A praktikus módon bal- és jobb oldali tolóajtókkal, valamint 180 fokban két oldalra nyitható hátsó ajtókkal felszerelt ProAce Van mindhárom kivitele 2,2 méter széles, és 1,9 méter magas. A járművek maximális hasznos teherbírása 1400 kg, a legnagyobb vontatható tömeg 2500 kg.
Az oldalsó tolóajtók minden kivitelen rendelhetők motoros mozgatással; a Medium és Long modellváltozatokon az ajtónyílás szélessége lehetővé teszi az Euro-raklap berakodását. Az alapkivitelben 50:50 arányban osztott, lemezes hátsó ajtókkal szerelt áruszállító modellek 250 fokban nyíló sarokpántokkal és felfelé nyíló, üvegezett raktérajtóval is rendelhetők.
A Kombi modell 5-9 üléses konfigurációban rendelhető. Előbbi elöl két különálló ülést, valamint második, illetve második és harmadik sori üléspadot kínál; utóbbi két vagy három sornyi, háromszemélyes üléspaddal rendelhető.
Felszereltség
Az alapfelszerelés része a Bluetooth- és az USB-csatlakozás, a kézi szabályozású légkondicionáló, megvilágított, hűthető kesztyűtartó, távirányítós központi zár, a kesztyűtartóban és a raktérben kialakított, további 12 voltos aljzatok, valamint Smart Cargo rendszer áll rendelkezésre. Ezek mellett opciós szolgáltatások és tartozékok bőségéből választhatunk: kulcs nélküli nyitás, szürkület- és esőérzékelő, első és hátsó parkolóradar, tolatókamera, megnövelt teherbírás, emelt hasmagasság (+ 25 milliméter), terepalkalmasság, 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, fényezett lökhárítók, oldalsó védőelemek, oldallégzsákok, xenon fényszórók, ködfényszórók.
A ProAce modellcsalád tagjai kétszintű Toyota Safety Sense aktív biztonsági csomaggal is felszerelhetők. Az egyik csomag sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, jelzőtábla-felismerő rendszert, éberség-felügyeleti rendszert, továbbá automatikus távolsági világítást tartalmaz. A másik csomag ezt ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszerrel, adaptív tempomattal, gyalogosfelismerő funkcióval felvértezett autonóm vészfékrendszerrel, valamint kanyarkövető világítással egészíti ki.
Hajtáslánc
Az új ProAce Van összesen ötféle hajtáslánccal rendelhető meg: akár stopstartos 1,6 és 2,0 literes dízelmotorok eltérő teljesítményszinteken és különböző sebességváltókkal érhetők el. Az 1,6 literes motor 70 kW/95 LE teljesítményű változata ötfokozatú kézi (210 Nm nyomatékkal) vagy hatfokozatú robotizált sebességváltóhoz (240 Nm forgatónyomaték) társítható. Ugyanennek a motornak a nagyobb, 85 kW/115 LE teljesítményű, 300 Nm forgatónyomatékú kiadása hatfokozatú kézi sebességváltóhoz csatlakozik. A 2,0 literes turbódízel motor mindkét teljesítményszintű változatához (90 kW/122 LE, illetve 110 kW/150 LE) hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik. Ezek a motorok kifejezetten alkalmasak nagyobb terhek szállítására, köszönhetően magas, 340 Nm / 370 Nm forgatónyomatékuknak.
Ugyanez a motor hatfokozatú automata sebességváltóval, 400 Nm nyomatékú, 128 kW/174 LE teljesítményű kivitelben a ProAce Van modellcsalád legnagyobb teljesítményű tagja. Az összes erőforrás teljesíti az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma előírásait, a motorok NOx-kibocsátását SCR rendszer mérsékli. A 22,5 literes AdBlue-tartály 15 ezer kilométeren át szavatolja a rendszer zavartalan működését. A tartály könnyen feltölthető a B-oszlopon elhelyezett, a vezető oldali ajtó nyitását követően hozzáférhető fedél mögötti töltőnyíláson keresztül. A 40 000 kilométeres vagy kétéves karbantartási periódus szintén hozzájárul a kedvező üzemben tartási költségekhez.
B. Cs.