Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, míg az amerikai márkák némi javulás ellenére is messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.
A legelismertebb autók idei ranglistáját a Volkswagen konszern Audi márkája vezeti, a második helyen pedig a szintén a konszernhez tartozó Porsche áll, míg a harmadikon a BMW.
A legjobban szereplő amerikai márka, a Buick az utolsó helyre jutott be a legjobb tíz között, holott a tavalyi listán még a hetedik helyen állt. A listavezető német márkák és az első tíz között sereghajtó Buick közötti űrt japán és koreai márkák, valamint a Tesla töltötte ki Lexus (4), Subaru (5), Kia (6), Mazda (7), Tesla (8) és Honda (9) sorrendben.
A Toyota hosszú évek óta első alkalommal esett ki az első tízből, a 11-ik helyen végzett a tavalyi nyolcadik helyezés után. A Tesla a nyolcadik helyen debütált a listán. Az előző években még nem volt az értékeléshez elegendő számú Tesla autó a forgalomban.
A General Motors Chevrolet márkája a huszadik helyről a 17.-re, a Cadillac márka pedig a 24.-ről a 18.-ra tört előre. A Fiat Chrysler Automobiles konszern Chrysler márkája a 26. helyről a 19.-re lépett előre. A Ford a 16.-ról a huszadikra esett vissza a rangsorban.