Összeborul a Skoda és a Tata

A német Volkswagen AG autóipari vállalat és az indiai Tata Motors szorosabban együtt kíván működni a fejlesztés terén a jövőben. A két társaság képviselői szándéknyilatkozatot írtak alá a stratégiai szövetséggel kapcsolatban – jelentette be a Volkswagen AG Wolfsburgban.

A cél, hogy a két vállalat közösen járműalkatrészeket, járműveket fejlesszen, a két cég szakértőinek tudását kooperatívan egyesítve.    A hosszú távra tervezett partnerség projektvezetői feladatait a Volkswagen részéről a Skoda veszi át, a partnerség pénzügyi kondícióit nem hozták nyilvánosságra.    A következő hónapokban az együttműködés szerződéses keretfeltételeinek részletes vizsgálata és kidolgozása a cél, addig nem nyilatkoznak a cég illetékesei az ügyben.    Már tavaly nyáron felröppent a hír, hogy a két vállalat együttműködhet a jövőben.

A világszerte több mint 626 ezer munkavállalót alkalmazó Volkswagen Group, amely a dízelbotrányt mind erkölcsileg, mind pénzügyileg megsínylette, a tavalyi évet 7,103 milliárd euró üzemi eredménnyel zárta, árbevétele éves összehasonlításban 1,9 százalékkal emelkedve összesen 217,267 milliárd euró volt.

A Tata Motors indiai tevékenysége komoly mínuszban zárt a tavalyi utolsó negyedévben. Az adózás utáni veszteség elérte a 10,46 milliárd rúpiát (150 millió euró), ami azzal függ össze, hogy a cég jelentős összegeket fordít modellkínálatának a korszerűsítésére, hogy növelje belföldi piaci részesedését.

Szakértők szerint India lehet 2020-ra a világ harmadik legnagyobb autópiaca Kína és az Egyesült Államok után, így a Volkswagen számára kedvező lehetőséget kínálhat a Tata Motors vállalattal való együttműködés az indiai eladások növelésére.

Eddig sem a Tata, sem a Volkswagen nem volt képes megtörni a Maruti Suzuki és a Hyundai Motor Co dominanciáját az indiai piacon.    A Tata Motors tervei szerint már 2019-ben az indiai piacra dobhatják a két cég együttműködése révén fejlesztett és előállított modelleket.