Új generációs ablakemelő szerelvényeket fejlesztenek a japán Hi-Lex magyarországi gyárában, a rétsági Hi-Lex Hungary Kábelrendszer Gyártó Kft.-ben, a 362,4 millió forintos projekthez a kft. 155,7 millió forintos támogatást nyert a Széchenyi 2020 “Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázaton.
Mint írják, a bővülő termékportfólióval új vevőket tudnak majd elérni, ami potenciálisan jelentős árbevétel-növekedést és eredménybővülést hozhat magával, emellett magasabban kvalifikált munkaerőnek biztosítanak munkalehetőséget. A projektben kifejlesztenek egy motor nélküli ablakemelő szerelvényt, annak szervomotoros tesztelését, zaj- és vibrációmérését, amit a Hi-Lex csoport globálisan alkalmaz majd. Ezzel csoportszinten felértékelődik a magyarországi vállalkozás, mint fejlesztési központ, megnő annak esélye, hogy további termék- és technológiafejlesztési tevékenységek valósuljanak meg Rétságon – teszik hozzá. A vállalkozás középtávú célja az európai kutatásfejlesztési-innovációs központtá fejlődés, továbbá saját gyártású félkész termékek kifejlesztése és gyártása, a Hi-Lex csoport ellátasa ezekkel, kiváltva a tengeren túli importot.
A Hi-Lex Corporation 1946 óta működik, a világ legnagyobb autóipari vezérlőkábel-, és második legnagyobb ablakemelő szerelvény beszállítójaként 12 országban, 39 gyáregységgel közel 14 ezer embert foglalkoztat. A Hi-Lex Hungary Kft.-t 2006 augusztusában alapították. A nyugat-nógrádi város ipari parkjában 2007 februárjában felépült 6000 négyzetméter alapterületű üzemet 2013 januárjára 9000 négyzetméteresre bővítették. A gyár jelenleg 350 embert foglalkoztat, ezzel a régió egyik meghatározó munkaadója. A tavalyi üzleti évben a társaság árbevétele meghaladta a 10 milliárd forintot. Ez az összeg egy évvel korábban 8,3 milliárd forint volt, ezen belül az export értékesítés 9 milliárd, illetve 7,4 milliárd forintot tett ki.
A cég termékei a kézi és automata váltókábel, kézifék kábel, kuplung kábel, az első és hátsó ablakemelő szerelvény, főbb vevői a Ford, az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. az európai Toyota és Renault gyárak, valamint a Nissan, a BMW és az Audi is.