Sosem vettek még ennyi új autót Európában márciusban

Márciusban az európai autóeladások kétszámjegyű százalékos növekedéssel rekordszintre emelkedtek – közölte az ACEA, az európai autógyártók szövetsége.

Márciusban a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma 11,2 százalékkal 1,89 millióra emelkedett az Európai Unióban. Az erőteljes növekedés elsősorban naptári hatásnak tulajdonítható, a húsvéti ünnepek ugyanis tavaly márciusra, az idén pedig áprilisra estek. Az 1,89 millió azonban ezzel együtt is a valaha elért legmagasabb márciusi érték.

Márciusban a legnagyobb nemzeti piacok mindegyikén jelentősen növekedtek az autóeladások. Olaszországban 18,2 százalékkal, Spanyolországban 11,4 százalékkal, Nagy-Britanniában 8,4 százalékkal és 7,0 százalékkal Franciaországban.

A legnagyobb növekedés a forgalomba helyezésekben Görögországban volt márciusban, 49,5 százalékos, az első negyedévben pedig 37,7 százalékos. Bulgáriában 34,8 százalékkal több autót helyeztek forgalomba márciusban, mint egy évvel korábban, az első negyedévben pedig 22,4 százalékkal többet.

Magyarországon márciusban 9924 új autót helyeztek forgalomba az ACEA adatai szerint, 32,2 százalékkal többet, mint 2016 márciusában, ami a harmadik legnagyobb növekedés volt az EU-ban. Az idei első három hónapban 24,3 ezer volt a magyarországi forgalomban helyezések száma, 23,6 százalékkal magasabb a tavalyinál.     Negyedéves növekedésben Görögország mellett még 27,5 százalékkal Románia előzte meg Magyarországot.

Az első három hónapban 8,4 százalékkal 4,141 millióra emelkedett a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az EU-ban. A legnagyobb piacok közül, Olaszországban 11,9 százalékos volt a növekedés az első negyedévben, a spanyolországi 7,9 százalékos, a német pedig 6,7 százalékos volt, míg Nagy-Britanniában 6,2 százalékkal, Franciaországban pedig 4,8 százalékkal több személygépkocsit helyeztek forgalomba.

A legtöbbet a legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen konszern márkáiból helyezték forgalomba márciusban, 403 ezret, 6,5 százalékkal többet, mint 2016 márciusában. A konszern márkáinak együttes piaci részesedése ugyanakkor 21,3 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 22,3 százalékról.

Az első negyedévben a Volkswagen márkáiból 5,7 százalékkal többet, 935 ezret helyeztek forgalomba az EU-ban, a piaci részesedés pedig 22,6 százalékra csökkent 23,2 százalékról.

A legnagyobb növekedést márciusban a Jaguar Land Rover érte el, 26,5 százalékosat, valamint a Suzuki 24,5 százalékosat. A Suzuki az első negyedévben 31,1 százalékkal, a Jaguar Land Rover pedig 14,7 százalékkal növelte eladásait.

Márciusban a Honda eladásai 14,6 százalékkal, az első negyedévben pedig 11,1 százalékkal csökkentek.

Tavaly az európai autópiaci forgalom 6,8 százalékkal 14,64 millióra nőtt, megközelítve a 2008-as szintet. A legalacsonyabb éves forgalmat, 11,8 milliót 2013-ban regisztrálták az EU-ban.