1,14 millió forintot keresett minden autóján a BMW-csoport

A német BMW autókonszern jelentős profitnövekedést ért el a március végével zárult első negyedévben – derül ki a vállalat adataiból.

A müncheni székhellyel rendelkező vállalat 2,15 milliárd euró nyereséget ért el az első negyedévben, 31 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában (1,64 milliárd euró) összesen 587 237 BMW-t, Minit és Rolls-Royce luxusautót értékesítve (5,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbival összehasonlítva).

A BMW első negyedéves bevétele éves összevetésben 12,4 százalékkal emelkedve, 23,448 milliárd euróra nőtt.     A kedvező adatok az európai, észak-amerikai és az ázsiai eladások növekedésének, valamint a SUV és a 7-es sorozatú modellek iránti kereslet bővülésének köszönhetők.

A jelentésben kiemelték, hogy a BMW az elektromos járművek piacán növelni kívánja jelenlétét.    A BMW az i3 és az i8 elektromos modellek eladását csaknem 20 ezerre növelte az első negyedévben. Bár ez még csupán az összeladás 3 százaléka, Harald Krüger vállalatvezető hangsúlyozta: a cég az idén több mint 100 ezer elektromos modellt értékesíthet.

Az autóipari vállalatok egyre többet fektetnek be az elektromos járművek gyártásába és fejlesztésébe, hogy megfeleljenek a kormányok alacsony károsanyag-kibocsátású autók iránti növekvő igényének.

Harald Krüger korábban elmondta: növelni akarják a különösen nagy nyereséget termelő sportmodellek gyártását, és az így befolyó összegeket részben arra fordítják, hogy fejlesszék a teljesen elektromos autók gyártását.

A BMW rekordra számít idén az eladott járművek száma, a bevétel és a profit szempontjából egyaránt.

A BMW tavalyi kamat és adófizetés előtti eredménye (EBIT) 2,2 százalékkal 9,39 milliárd euróra csökkent, a bevétele eközben rekordszintre, 94,16 milliárd euróra emelkedett.

Két német autógyártó, a BMW és a Daimler volt a világon a két legnyereségesebb ágazati cég 2016-ban az Ernst & Young adatai szerint.     A BMW csoportszinten 10 százalék árbevételhez viszonyított profitot ért el tavaly, míg a Daimler 8,4 százalékot.

Az 1916 óta működő BMW világszerte csaknem 125 ezer alkalmazottat foglalkoztat.