Az új Jeep Compass Opening Edition már rendelhető hazai márkakereskedésekben. A modell jó terepképességeket, modern és hamisítatlan Jeep formatervet, valamint fejlett, felhasználóbarát kapcsolódási és biztonsági funkciók gazdag választékát kínálja.
Az új modell a kompakt szabadidőjármű szegmenst, a világ egyik legfontosabb, rendkívüli ütemben növekvő piaci kategóriáját gyarapítja, amelynek globális éves eladásai a várakozások szerint 2020-ra csaknem 20 százalékkal gyarapodva elérhetik a 7,5 millió darabot. A vadonatúj Compass a Jeep modellkínálat meghatározó jelentőségű tagjaként jelenik meg az európai piacokon, lehetővé téve, hogy a márka versenyképes ajánlattal hódítsa meg a piac legnagyobb szabadidő-jármű szegmensét.
A változatos ügyféligényeknek megfelelően, a későbbiekben a Compass egy benzin- és két dízelmotorral, összesen hét különböző hajtáslánc-kombinációban lesz elérhető. A terepalkalmasságáról kétféle fejlett, intelligens, állandó összkerékhajtási rendszer: a Jeep Active Drive és a Jeep Active Drive Low gondoskodik, utóbbi 20:1 arányú kúszóáttételt kínál. Mindkét rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 100 százalékát képes bármely kerékre összpontosítani. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszereinek része a Jeep Selec-Terrain funkció, amely akár öt különböző üzemmódot (automata, hó, homok, sár, valamint – kizárólag a Trailhawk kivitelhez – szikla) kínálva gondoskodik a minden felszínen, időjárástól függetlenül, úton és terepen egyaránt tökéletes összkerékhajtásról.
A Compass hátsó tengelye és lehajtó tengelye lekapcsolható, az autó képes akár fronthajtással is közlekedni, így az összkerékhajtás kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással társulhat. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszerei szükség esetén késlekedés nélkül váltanak át négy hajtott kerékre.
A Trailhawk kivitel emellett csaknem 2,5 centiméterrel megnövelt szabad hasmagassággal, fenékvédő lemezekkel, piros hátsó vonószemmel, egyedi első és hátsó lökhárítóval, kedvezőbb terepszögekkel (elöl 29,1, középen 23,7, hátul 33,1 fok), agresszív 17 hüvelykes offroad abroncsokkal és akár 22,9 centiméter szabad hasmagassággal rendelkezik. Ha még szélsőségesebb terepalkalmasságra vágyunk, a Tralihawk kivitel Selec-Terrain funkciója lejtmeneti ereszkedés-szabályozót is kínáló Selec-Speed Control rendszert alkalmaz.
A Compass hazai kínálatát egy benzin- és két dízelmotor alkotja majd. Az 1,4 literes MultiAir2 benzines turbómotor 170 lóerőt ad le 5500/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 250 Nm 2500/percnél; a motor kilencfokozatú automata váltón keresztül hajtja mind a négy kereket. A dízel választék az 1,6 literes MultiJet II Stop&Start motorral indul, ennek 120 lóerős csúcsteljesítménye 3750/percnél érhető el, a legnagyobb forgatónyomaték 320 Nm (1750/perc). A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó és kétkerék-hajtás tartozik. A 2,0 literes MultiJet II Stop&Start dízelmotor 140 lóerőt (4000/perc) és 350 Nm nyomatékot (1750/perc) ad le. A motorhoz a kilencfokozatú automata vagy a hatfokozatú kézi sebességváltó egyaránt választható, 4×2 hajtásképlettel. Ugyanezen kétliteres MultiJet II Stop&Start dízelmotor nagyobb teljesítményű, 170 lóerős kivitele kizárólag a kilencfokozatú automata sebességváltóval és 4×4 összkerékhajtással rendelhető (beleértve a Trailhawk egyedi terepáttételes üzemmódját); méltó zárásaként a vadonatúj Compass dízelmotor-kínálatának.