Veszik a Caddy-ket, mint a cukrot

A Volkswagen az idei évben április végéig világméretekben 161 700 kishaszonjárművet, furgont és pickupot szállított le ügyfeleinek. Ez 4,8 százalékos emelkedés a tavalyi év azonos időszakával összehasonlítva. Nyugat-Európában a kiszállítások 6,8 százalékkal növekedtek az első négy hónapban, és elérték a 114 100 egységet.

 A német piacon 41 200 gépjárművet adtak át az ügyfeleknek, ez 5,5 %-kal több, mint  tavaly volt, és a többi európai nagy piac is jelentős növekedést mutatott a kiszállítások terén. Franciaországban a növekedés 16,7 % volt a  7500 leszállított gépkocsival, Spanyolországban 13,8 %-kal több, összesen 4900 autót  adtak át, Olaszországban 11,8%-os volt a növekedés, ami  4100 gépkocsit jelentett, míg az Egyesült Királyságban 3,3 %  volt az emelkedés, ahol 1600 haszonjármű talált gazdára.

Kelet-Európában 12 300 gépkocsit szállítottak ki  az ügyfeleknek, ez éves szinten 13,2 %-os növekedést jelent.

Észak-Amerikában az eladott 3500 gépkocsi 49,9 %-os emelkedést jelentett a  tavalyi adatokkal összevetve. Dél-Amerikában a Volkswagen haszonjármű márkája 12 200 gépkocsit szállított ki, 3,5 %-kal többet, mint a tavalyi azonos időszakban. Az ázsiai-csendes óceáni térségben  a márka szintén rekordméretű növekedést produkált a kiszállítások terén: a 9,2 %-os emelkedés 7200 leszállított járművet jelentett. Afrikában és a Közel-Keleten a piacok csökkenést mutattak az első négy hónapban, ez 19 %-os visszaesést és összesen 4000 gépkocsit jelentett Afrikában, illetve  22,9 %-os csökkenést és  8400  leszállított járművet a Közel-Keleten.

A Crafter kivételével  minden modell típusainak értékesítése jelentős növekedést mutatott. A Crafter kiszállításainak csökkenése a modellváltásnak tulajdonítható.

A világméretű kiszállítások modellek szerint januártól április végéig:

  • 67 700 db a  T modellcsaládból: (tavaly 64.500, +4.8 százalék)
  • 56 300 a  Caddy modellekből (50.800, +10.8 százalék)
  • 23 800 az  Amarok típusokból (23.600 , +0.8 százalék)
  • 13 900 Crafter (15.300 ,  -8.9 százalék)

Miközben a Crafter első negyedévi eladásai 3,3 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest, az új modell piaci bevezetése már érzékelhető volt márciusban, mégpedig jelentős, 16,9 százalékos növekedéssel.