A világ legizgalmasabb autógyárában jártunk – fotók

Vad színekben is izgalmas

Bár a lehető legmodernebb eszközöket és technológiákat alkalmazzák Zuffenhausenben, a Stuttgart melletti Porsche-gyár mégis a manufaktúrák hangulatát idézi. Nem látni feszültséget, nyugalom árad mindenkiből, nem őrjítően feszített a tempó, az automatizáltság alig ötszázalékos, a taktidő négy perc. Több szinten folyik a gyártás és az összeszerelés, rengeteg az önvezető targonca, a gyártósoron összevissza érkeznek a márka sportautó, legyenek az ok 911-esek, 718-asok vagy éppen versenyautók. Mindez azonban nem sokáig marad ilyen. Már látszanak az átépítés előkészületei. Az iparági trendeknek és az Ipar 4.0-ának megfelelően magasabb szintre emelik az automatizálást és felkészítik az üzemet az elektromos autók gyártására.

B.

060
Megdöbbentő “freskó” a kijáratnál. NDK-s a fíling
059
Adnak az ergonómiára
058
A szélesebb autóra matrica figyelmeztet
054
Az automata csavarozók mellett hagyományos szerszámokat is láttunk
053
Több ezer variáció van az ajtópaneleken is
052
Automata kisvonatok viszik az alkatrészeket
051
Több a 718-as a soron. Nem meglepő, olcsóbb, mint a 911 és majdnem olyan jó
050
Hatalmasak a gumik, főleg hátul
040
Kell erő a motor beemeléséhez
039
Itt már sietnünk kellett, pedig nagy volt a nyüzsgés
038
Hopp, egy csavarhúzó
037
Következik a nász
035
Valami készül. Vagy egy rablás, vagy egy alkatrész
034
Ezeket a jellegzetes szállítókat is lecserélik, hogy elférjen alatta nagyobb autó is. Például egy Mission E
033
Csupaszon is gyönyörű
032
Csövezés
031
Hűtők
022
Közlekedőedények
023
Az is lehet, hogy Magyarországról származnak
024
Vezetékek, vezetékek
025
Robog az AGV, sofőrje sehol
026
Itt egy sofőr!
027
Legtöbb itt a kézimunka
028
Kipufogók, vezetékek
029
Ezekből is Porsche lesz
030
Időben és ott ahol kell
021
Van neki kijelzője és fedélzeti számítógépe
020
Pedig csak egy roller
019
Védőelemek
018
Itt készülnek a pályaautók is, bukócsővel és speciális alkatrészekkel
017
A Targa hátsó szélvédője
016
Egy szusszanás, üres a cella
015
Betanítás zajlik
014
A műszerfal beépítéséhez külön eszközt fejlesztettek
013
Itt is sok a pepecselés
03
Ez már a végső átvizsgálás. Elég is, jó lesz nekünk…
05
Nem Wolfgang Porsche jött a Mercivel, hanem egy német újságíró…
06
Ilyen a szomszédos múzeum felső szintjéről a kilátás a Porsche-városra
07
Egy sarokba száműzték a satut. Egy párszor befogták már.
08
Árukosár – szinte minden autógyárban láttunk ilyent
09
Nagy a jövés-menés. Ezt a liftet csak az autók használhatják
010
Műszerfal készül
011
Itt is
012
A virágos gyárak program egyik állomása…
01
Ezek már a kész autók a gyártósor végén