Októberben érkezik a hazai márkakereskedésekbe az alapjaitól újratervezett Honda Civic Type R. Motorja 320 lóerős, turbós 2.0 VTEC.
Ez lesz az első globális Type R modell, azaz nem lesz külön japán vagy európai változat, mint a korábbi nemzedékek esetében. Az új Civic Type R kizárólag Európában készül, Angliában, innen exportálják a világ minden tájára.
Az új, szimpla lendkerék és az optimalizált, hatfokozatú kézi váltóval 25 százalékkal csökkent a tengelykapcsoló tehetetlenségi nyomatéka, a végáttétel pedig 7 százalékkal rövidebbé vált. A fordulatszám-szabályozóval kiegészített sebességváltó még kifinomultabb működést szavatol, ugyanis mindig a megfelelő fordulatszámra pörgeti a főtengelyt a visszakapcsolások során. A kis tömegű, nagy merevségű kocsitest új, innovatív tervezési és gyártási folyamatok révén jött létre, legfőbb ismérve az alacsony súlypont, illetve, hogy olyan szofisztikált futómű alkalmazását tette lehetővé, ami jelentősen fokozza a vezetési élményt és a menetkomfortot. A fejlett, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés nagy sebességnél és csúszáshatáron vett kanyarokban egyaránt stabillá teszi a modellt. A hátul alkalmazott, vadonatúj, multi-link lengőkarrendszer a menetkomfortot. A dupla fogasléces, változó áttételű elektromos szervokormány azonos az alapmodellben alkalmazottal, de az áttételezés optimalizálásának köszönhetően még közvetlenebb és biztosabb érzetet nyújt.
Motorja 320 lóerős csúcsteljesítményt ad le 6500-as percenkénti főtengelyfordulaton, 2500 és 4000 között jelentkező legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 400 Nm-t. Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára, és végsebessége: 272 kilométer/óra.