Pikoló teszt: Volkswagen T6 Bulli

A különleges, múltidéző Multivant vezetni igazi öröm volt. Ez az autó azt bizonyítja, hogy egy dobozos személyszállító is lehet vonzó, egyedi, vágykeltő álomautó. Mert a Bulli az. A különszéria már nem kapható, de mi kipróbáltuk. A szokásos teszt helyett következzen egy képes beszámoló.
A piaci bevezetés idején rendelhető Multivan Generation Six különleges kiadás leginkább négy változatban kínált kétszínű fényezésével tűnik ki. Ez az ős T1-esre emlékező Bulli
A piaci bevezetés idején rendelhető Multivan Generation Six különleges kiadás leginkább négy változatban kínált kétszínű fényezésével tűnik ki. Ez az ős T1-esre emlékező Bulli
Hogy így nézzen ki, közel 27 millió forintba kerül
Hogy így nézzen ki, közel 27 millió forintba kerül
Csendes még autópályán is, ahol 130 kilométer/órás sebességnél is csak alig 2200-at forog a főtengely percenként
Csendes még autópályán is, ahol 130 kilométer/órás sebességnél is csak alig 2200-at forog a főtengely percenként
A Bulli észere a 18 hüvelykes felniszett
A Bulli ékszere a 18 hüvelykes felniszett
4Motion összkerék-meghajtással végsebessége 199 kilométer/óra, az üresen 2,3 tonnás doboz álló helyzetből 100 kilométer/órára 10,1 másodperc alatt gyorsul fel
4Motion összkerék-meghajtással végsebessége 199 kilométer/óra, az üresen 2,3 tonnás doboz álló helyzetből 100 kilométer/órára 10,1 másodperc alatt gyorsul fel
A széles műszerfalának geometriája letisztult, ergonómialailag is jól berendezett. A váló karját azonban túl közel találjuk a kormányhoz, így a legkisebb gesztikulálással könnyedén üresbe kapcsolhatjuk a DSG-t
A széles műszerfalának geometriája letisztult, ergonómialailag is jól berendezett. A váló karját azonban túl közel találjuk a kormányhoz, így a legkisebb gesztikulálással könnyedén üresbe kapcsolhatjuk a DSG-t
Hátul is tologathatók, a második sorban forgathatók is az ülések, miként az összehajtható asztalka is
Hátul is tologathatók, a második sorban forgathatók is az ülések, miként az összehajtható asztalka is
Az ülésekből kihajtható gyerekülések pedig a kicsik biztonságos szállításáról gondoskodnak
Az ülésekből kihajtható gyerekülések pedig a kicsik biztonságos szállításáról gondoskodnak
Erre a kocsira nézve senki sem marad közömbös
Erre a kocsira nézve senki sem marad közömbös
Sötétítettek az üvegek az utastérben, teljesen LED-esek a fényszórók és a hátsó lámpák, a kanyarvilágításként is szolgáló ködfényszórók és a krómcsomag mind a szériafelszereltség része
Sötétítettek az üvegek az utastérben, teljesen LED-esek a fényszórók és a hátsó lámpák, a kanyarvilágításként is szolgáló ködfényszórók és a krómcsomag mind a szériafelszereltség része
Teherautós múltja ellenére Multivan elöl elöl MacPherson, hátul pedig csatolt lengőkaros futóművet kapott
Teherautós múltja ellenére Multivan elöl elöl MacPherson, hátul pedig csatolt lengőkaros futóművet kapott
A Highline szériában elektromos tolóajtókat kapunk mindkét oldalon, kékkel megvilágított fellépőkkel, de a nehéz csomagtérajtó emelésében sem kell megszakadnunk: gombnyomásra nyílik az is, csak legyen elég hely mögöttünk
A Highline szériában elektromos tolóajtókat kapunk mindkét oldalon, kékkel megvilágított fellépőkkel, de a nehéz csomagtérajtó emelésében sem kell megszakadnunk: gombnyomásra nyílik az is, csak legyen elég hely mögöttünk
A Volkswagen Transporter T6 Multivan hossza 5 méter, magassága 1,97 méter, tengelytávja 3 méter. Méretei dacára könnyedén manőverezhető, fordulókörének átmérője 11,9 méter
A Volkswagen Transporter T6 Multivan hossza 5 méter, magassága 1,97 méter, tengelytávja 3 méter. Méretei dacára könnyedén manőverezhető, fordulókörének átmérője 11,9 méter
Az utastérbe lépcsőn keresztül kell bejutni, az első ülésekbe is fellépővel lehet behuppanni
Az utastérbe lépcsőn keresztül kell bejutni, az első ülésekbe is fellépővel lehet behuppanni
Hátratolt ülésekkel kicsi a csomagtartó, de annyi a hely a kocsiban, hogy nem tudunk semmi otthon hagyni. Kiszedett ülésekkel a legnagyobb hasznos térfogat 4,3 köbméteres
Hátratolt ülésekkel kicsi a csomagtartó, de annyi a hely a kocsiban, hogy nem tudunk semmi otthon hagyni. Kiszedett ülésekkel a legnagyobb hasznos térfogat 4,3 köbméteres
A modellváltásnál nagyobbra cserélték a hátsó szélvédőt, megújult a rendszám környéke és a két hátsó LED-es lámpa E betűt formáz
A modellváltásnál nagyobbra cserélték a hátsó szélvédőt, megújult a rendszám környéke és a két hátsó LED-es lámpa E betűt formáz
A DSG megbirkózik a feladattal, de a lassú elindulás nagy művészet
A DSG megbirkózik a feladattal, de a lassú elindulás nagy művészet
Sokféle segéddel felszerelték, pályán hasznos a távtartós tempomat
Sokféle segéddel felszerelték, pályán hasznos a távtartós tempomat
Van benne Haldex-kuplungos összkerékhajtás, sőt, a tesztautóból a feláras hátsó diffizárat sem spórolták ki. Ennek ellenére nem terepre való, hasmagassága kicsi
Van benne Haldex-kuplungos összkerékhajtás, sőt, a tesztautóból a feláras hátsó diffizárat sem spórolták ki. Ennek ellenére nem terepre való, hasmagassága kicsi
A fiatalság örülhet, van benne wifi is (persze csak akkor, ha előfizettünk rá)
A fiatalság örülhet, van benne wifi is (persze csak akkor, ha előfizettünk rá)
A kétliteres biturbó TDI legnagyobb teljesítménye 150 kW (204 lóerő), amelyet percenként 4000-es fordulatnál ad le. Maximális forgatónyomatéka 450 Nm, ami már 1400-as fordulattól a rendelkezésünkre áll
A kétliteres biturbó TDI legnagyobb teljesítménye 150 kW (204 lóerő), amelyet percenként 4000-es fordulatnál ad le. Maximális forgatónyomatéka 450 Nm, ami már 1400-as fordulattól a rendelkezésünkre áll
A futómű leginkább C, azaz komfort fokozatban a legbarátságosabb, de keresztbordákon és kátyúkban csúnyán felüt a hátsó futómű. Sportállásban felkeményednek a gátlók, de nem lesz sportosabb a Multivan, csak jobban csattog, ha rossz az út
A futómű leginkább C, azaz komfort fokozatban a legbarátságosabb, de keresztbordákon és kátyúkban csúnyán felüt a hátsó futómű. Sportállásban felkeményednek a gátlók, de nem lesz sportosabb a Multivan, csak jobban csattog, ha rossz az út
Áruszállításra is alkalmas, itt két plusz karosszéket nyelt be
Áruszállításra is alkalmas, itt két plusz karosszéket nyelt be
Hokisoknak is ideális, befér a felszerelés
Hokisoknak is ideális, befér a felszerelés
Tesztünk során 8,7 literes átlagot mértünk 100 kilométerenként
Tesztünk során 8,7 literes átlagot mértünk 100 kilométerenként

B. Cs.