18,5 millió forintot keresett minden eladott autóján a Ferrari

Jelentősen, 49 százalékkal nőtt a Ferrari első féléves nyeresége, részben az eladott járművek számának bővülése és a bevételek emelkedése hatására.

Az olasz sportautógyár azt közölte, hogy idei első féléves adózott eredménye 260 millió euróra emelkedett, ami 49 százalékkal magasabb a tavalyi év azonos időszakában elértnél.     A vállalat első félévben elért bevétele 17 százalékkal múlta felül a tavalyi év első hat hónapját, így 1,48 milliárd eurót ért el.    A Ferrari az év első felében 4335 autót adott el, 239-cel többet, mint a tavalyi január-júniusi időszakban, azaz minden autóján mintegy 18,5 milliós profitot ért el.     A Ferrari tavaly 8014 autót adott el, 4,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, miközben bevétele 9 százalékkal 3,1 milliárd euróra emelkedett.     Az olasz járműgyártó az idei évre még több, 8400 autó eladásával számol a tavalyit meghaladó, 3,3 milliárd eurós bevétel mellett.

A Ferrari július elején ünnepelte hetven éves évfordulóját.    Az olasz Enzo Ferrari versenyautó-tervező és versenyző által alapított vállalat először csak versenyautók gyártását tűzte ki célul, az első közúti Ferrari, a 125S jelzésű modell 1947-ben készült el. Az olasz vállalat utcai modelljei hamar népszerűek lettek, a Ferrari kultuszautó lett a tehetős vásárlók, különösen a fiatal vevők körében, a kis példányszámú szériák iránt a hosszú várakozási idő ellenére is jelentős kereslet alakult ki, a Ferrarik üzleti sikerében jelentős szerepet játszik a márka kialakított imázsa.    2014-ben a brit Brand Finance tanácsadó cég a Ferrarit választotta a világ legerősebb márkájának.

A márka sikereihez a Forma-1 autóverseny Ferrari-csapatának teljesítménye is jelentősen hozzájárul; a Ferrari modellek gyártása továbbra is az olaszországi Modenához közeli Maranellóban folyik, ahol a vállalat központja is található.    Hullámzó eredménnyel zárult évek után a Ferrari jelenlegi teljesítménye kedvezően alakul.