Hároméves programot léptet életbe a Mitsubishi Motors autógyár eladásainak 40 százalékos és értékesítési árbevételének 30 százalékos növelésére.
A Drive for Growth programban a japán autógyártó vállalat a 2020 márciusával végződő pénzügyi évben 1,3 millió járművet tervez értékesíteni, 40 százalékkal többet az idei márciussal zárt pénzügyi évben eladott 926 ezernél – jelentette be Maszuko Oszamu a Mitsubishi Motors vezérigazgatója közleményben. Az értékesítési árbevétel ezzel párhuzamosan a tervek szerint 31 százalékkal, 2,5 ezer milliárd jenre (22,28 milliárd dollár) növekszik az elmúlt pénzügyi évben elért 1,91 ezer milliárd jenről. A termelés felfuttatása érdekében a Mitsubishi 2020 áprilisáig 60 százalékkal, 137 milliárd jenre (1,22 milliárd dollár) növeli éves eszközberuházásainak értékét, kutatás-fejlesztési kiadásait pedig 50 százalékkal, 133 milliárd jenre (1,19 milliárd dollár) emeli. A következő három évben a Mitsubishi 11 új modellt mutat be.
Az Egyesült Államokban 30 százalékkal, 130 ezerre tervezi növelni éves eladásait három év alatt a Mitsubishi, Kínában pedig duplájára, 220 ezerre emeli. Délkelet-Ázsiában eladásai 50 százalékos növelésével, 310 ezer autó eladásával tíz százalékos piaci részesedést célzott meg a Mitsubishi. Európában három év múlva 220 ezer autót tervez eladni, a bázisadatot azonban, a tavalyi eladásokat nem közölte. A Mitsubishi 2020-ra legnépszerűbb modelljeit elektromos hajtással kínálja majd, a miniautó kategóriában is. A termelésnöveléssel együtt életbe léptetett költségcsökkentési programmal a Mitsubishi bevételarányos jövedelmezőségét a tervperiódus végére hat százalékra javítja az elmúlt pénzügyi évben elért 0,3 százalékról.
A Nissan-Renault együttműködés által kínált lehetőségekkel élve 100 milliárd jent (891,3 millió dollár) tervez megtakarítani három év alatt a Mitsubishi, elsősorban a közös beszerzéseknek és a kutatás-fejlesztési átfedések megszüntetésének köszönhetően. A Nissan tavaly vásárolt 34 százalékos ellenőrző részesedést a Mitsubishi autógyárban.