A Toyota 2020-tól kezdi meg az elképzelések szerint helyben gyártott elektromos autók értékesítését Kínában – jelentette be a kantoni autószalonon a japán autóipari konszern.
“A hibrid autók gyártásában szerzett tapasztalatainkat hasznosítani fogjuk a Kínában megkövetelt NEV (New Energy Vehicles) alternatív hajtású autók kifejlesztésében” – mondta Onisi Hirodzsi (Hiroji Onishi), a Toyota kínai regionális igazgatója. Bejelentette, hogy haszongépjárművek, közöttük autóbuszok gyártására is kiterjesztik üzemanyagcellás járműtechnológia fejlesztési programjukat Kínában. A Toyota az idén 100 ezer hibrid Corolla és Levin modellt tervez értékesíteni Kínában és foglalkozik a két modell kínai piacra szánt plug-in hibrid változatainak az elkészítésével is.
A Toyota annak ellenére is, hogy a hibrid technológiában úttörőnek számít, az elektromos autók fejlesztésében az ágazat éllovasai mögött kullog. A japán autógyár a hidrogén üzemanyagcellás technológiában véli megtalálni a megoldást a zéró-emissziós mobilitásra. A rohamosan növekvő kínai elektromos autó piac lehetőségeinek kiaknázása érdekében azonban közös tőkebefektetéssel együttműködésre lépett a Mazda vállalattal elektromos autók gyártásra.