Minden harmadik BMW szabadidő-autó

A BMW értékesítésének 34 százalékát tették ki a szabadidő-autók, azaz az X-modellek 2017-ben, a márka hat különböző méretű X-modelljéből 1999 óta már több mint 5,4 millió darabot adtak el.

Salgó András, a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója elmondta: Magyarországon a nemrég bemutatott BMW X3 a márka egyik legfontosabb modellje, 2010 és 2017 között több mint 1300 darabot adtak el belőle. A bajor prémiumgyártó az X3 első két modellgenerációjából világszerte összesen több mint 1,5 millió példányt értékesített.

A BMW Group 2016-ban mintegy 2,367 millió autót és közel 145 ezer motorkerékpárt értékesített világszerte. A vállalat mintegy 94,16 milliárd eurós összbevételével a 2016-os pénzügyi évben mintegy 9,67 milliárd eurós nyereséget termelt. A 2016. december 31-i összesítés szerint a BMW Group világszerte 124 729 embert foglalkoztat.

A Carinfo.hu adatai szerint Magyarországon az idén január és október között 2158 új BMW személyautót értékesítettek, amellyel 2,3 százalékos piaci részesedést ért el a bajor márka. Tavaly a teljes évben 2388 autót adtak el.