A BMW Group idén több mint százezer darab hálózatról tölthető gépkocsit adott át ügyfeleinek világszerte, fennállása során most először.
„Tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeink idei globális értékesítési mutatója év eleji ígéretünkhöz hűen alakult” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke az idei százezredik hálózatról tölthető gépkocsi december 18-i átadásakor. „99 méter magas székházunk ünnepi megvilágítása az elektromos mobilitás korszaka felé vezető utat jelképezi. Az egy esztendőben értékesített százezer darab hálózatról tölthető modell fontos mérföldkő a számunkra, ugyanakkor ez még csak a kezdet: a forradalmi BMW i3 2013-as piaci bevezetése óta világszerte kétszázezernél is több tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit adtunk át ügyfeleinknek, 2025-re pedig huszonöt tagúra bővítjük ezt a palettát. Sikertörténetünk hátterében az elektromos mobilitásban rejlő lehetőségek idő előtti felismerése áll, és a jövőben is ezen az úton haladunk tovább” – tette hozzá.
Hálózatról tölthető hajtáslánc mindegyik modellsorozatban
A BMW vállalati stratégiája alapvető kiindulópontként tekint az elektromos mobilitásra, és mint ilyen, prémium minőségű modelljei és mobilitási szolgáltatásai folyamatos bővítésével a vállalatcsoport egyre inkább megerősíti technológiai iránymutatóként betöltött piacvezető pozícióját. A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijait egyesítő paletta 2025-re huszonöt tagúra nő, a hálózatról tölthető hajtásláncok és a működésükhöz szükséges akkumulátor-technológiák 2021-ben érkező ötödik generációja pedig – a teljesítményszintek és az installálhatósági kritériumok szerint módosítható, moduláris egységeknek köszönhetően – bármelyik modellsorozat bármelyik tagjába beépíthető lesz. A 2011-ben alapított BMW i divízió égisze alatt a vállalatcsoport már most levédette a BMW i1 és a BMW i9 közötti, valamint a BMW iX1 és a BMW iX9 közötti számsorok mindegyik elemét. 2018-ban sorozatgyártásba kerül a BMW i8 Roadster, majd 2019-ben a tisztán elektromos meghajtású MINI, 2020-ban a BMW X3 hálózatról tölthető hajtáslánc-változata, 2021-ben pedig a bajor prémiumgyártó új járműtechnológiai zászlóshajója, a BMW iNEXT modell ünnepli világpremierjét – a tisztán elektromos meghajtás előnyeit, a teljes mértékben automatizált járművezetés páratlan kényelmét és megannyi járműkapcsolati innovációt egyesítve, a tömegtermelésben kínált gépkocsik történetében először.