Pörög a Seat

A Seat márka értékesítése jelentős lendületet vett 2017-ben. A spanyol autógyár összességében 468 400 gépkocsit szállított ki, ami 14,6 százalékos növekedést jelent a 2016-os év adataival összevetve.

Ez  majdnem 60 000-rel több gépkocsit jelent a megelőző évhez képest, amikor a márka értékesítése  408 700 darabot tett ki. 2001 óta ez a legjobb értékesítési mutató,  és a márka egész történetében az egyik legjobb eredmény. Mindezen túl 2017 az ötödik növekedést hozó év egymást követően, így az értékesítés 2012 óta 45,9 százalékkal nőtt. Decemberben a Seat 32 900 gépkocsit szállított ki, ami 12,9 százalékos emelkedést jelentett a tavalyi év azonos hónapjában  értékesített  29 200 egységgel  összevetve.

Az Ateca igazi  húzómodell, 78 700 autó talált vásárlóra, így csatlakozott  a kiváló eredményt hozó Leonhoz  és az Alhambrához.  A Seat legnagyobb számban értékesített gépkocsija, a Leon eladásai 2,9 százalékkal nőttek, és  elérték a 170 000 kiszállított egységet, miközben a márka többcélú hasznosítású gépkocsijának (MLV) értékesítése 1,7 százalékkal nőtt, elérve a 31 200 egységet. Az Ibiza megújításának évében összesen 152 300 darabot sikerült el adni, ami 0,6 százalékkal volt több, mint a tavaly eladott mennyiség.