A Goodyear, az Egyesült Államok legnagyobb gumigyártója a vártnál kedvezőbb egyszeri tételek nélküli adózott eredményt és bevételt ért el a tavalyi utolsó negyedévben, mivel nőtt a kereslet a drágább, 17 hüvelyk és az annál nagyobb modellek iránt.
A cég 96 millió dollár adózás utáni veszteséggel zárta a december végével záródott negyedik negyedévet, az egy évvel korábbi 561 millió dollár profit után. A tavalyi utolsó negyedévi nyereségből a decemberben elfogadott amerikai adótörvény 299 millió dollárt vont ki egyszeri tételként. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség 99 cent lett, nagyobb az elemzők által várt 76 centnél.
A Goodyear negyedéves bevétele 4,07 milliárd dollár volt, 8,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Szakértők 3,96 milliárd dollárra számítottak. A cég negyedéves bevétele legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban 6 százalékkal 2,18 milliárd dollárra nőtt. Bevétele Európában, a Közel-Keleten és Afrikában 11,7 százalékkal, az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig 13,7 százalékkal nőtt éves összevetésben.