Eladásainak nagymértékű visszaesésével indította az évet a Ford az egyébként januárban 11,6 százalékkal bővülő kínai piacon – jelentette be a Ford.
A Ford 76 ezer járművet értékesített januárban Kínában, 18 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A General Motors ezzel szemben 14,5 százalékkal, a Toyota Motors pedig 24,5 százalékkal növelte eladásait. A Ford eladásai tavaly hat százalékkal csökkentek, miközben a kínai autópiac három százalékkal növekedett.
A Ford kínai érdekeltségének vezetője Jason Luo öt hónappal hivatalba lépése után januárban távozott posztjáról. Peter Fleet, a Ford ázsiai-csendes-óceáni üzletért felelős igazgatója közleményben jelentette be, hogy az autógyár a SUV modellekre, a prémium kategóriás luxusmodellekre és a haszongépjárművekre helyezi át kínai üzleti stratégiájának súlypontját.
Kínában egyre élesebb konkurenciaharc bontakozik ki a külföldi és a helyi autógyárak között, ahogy a kínai autómárkák újabb és újabb sikeres modellekkel hódítanak el piaci részesedést maguknak. Az elektromos mobilitásra való átállást forszírozó állami intézkedések pedig kínai partnerekkel való együttműködés kialakítása felé terelik a külföldi autógyártókat az új hajtáslánc technológiával rendelkező modellek gyártásában.