Rekordszintre emelkedett tavaly a Fiat Chrysler (FCA) profitja, miután a nyereségesebb modellstruktúra ellensúlyozta az észak-amerikai eladások csökkenését.
Az olasz-amerikai autógyár közölte, hogy nettó nyeresége tavaly 3,5 milliárd euró volt az egy évvel korábbi 1,8 milliárd euróval szemben. A kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) 16 százalékkal 7 milliárd euróra nőtt. A világ hetedik legnagyobb autógyára 4,7 millió gépkocsit értékesített, körülbelül ugyanannyit, mint 2016-ban, és az árbevétel is alig változott, 111 milliárd euró volt.
Az Egyesült Államokban 8 százalékkal 2,1 millióra estek vissza az eladások, részben azért, mert az FCA leépítette az értékesítést a vállalati gépkocsiflották számára, és a nagy nyereségtartalmú modellek piacát favorizálta. Az amerikai eladások csökkenését nagyrészt ellensúlyozta a közepes furgonok (Ram trucks), a prémiummárka Alfa Romeo típusok és a Jeep márkájú szabadidő-autók növekvő értékesítése. Az FCA az idén 125 milliárd eurót meghaladó árbevételt és 8,75 milliárd euró EBIT-et tervez.