Az Autostat adatai szerint a tavalyi évben összesen 31 905 kínai gyártmány talált gazdára, négy százalékkal több, mint a 2016-ban (30 736 jármű). A kínaiak közül a Lifan piaci részesedése 53 százalék volt az orosz piacon, ezzel megtartotta a szegmensben hétéves vezető szerepét. A Lifan összesen 16 964 járművet adott el, 3 százalékkal kevesebbet, mint 2016-ban, azonban az elsőség így is megmaradt.
A második helyen a Chery áll 5905 eladott autóval, ezt követi a Geely 2234 autóval, a Geelynél ez kétszer annyi, mint 2016-ban ilyenkor. A dobogó után következett a Haval 1894, a Changan 1411, a Zotye 1088, a DFM 913, a FAW 553, a Foton 534, a Brilliance 219, a Hawtai 99 és a BAW 91 eladott autóval.
Az Autostat szakértői szerint a kínai cégeknek együtt 2 százalékos piaci részesedése volt Oroszországban 2017-ben, egy kicsit kevesebb mint 2016-ban, ami akkor 2,2 százalék volt.
Biró Milán