Saját európai autóakkumulátor-gyártó ágazat létrehozásának a támogatása mellett szólalt fel a francia PSA-csoport autóipari konszern vezérigazgatója, Carlos Tavares a francia parlamentben kijelentette: “stratégiai érdekünkben áll megakadályozni az autóakkumulátor-gyártás ázsiai koncentrációját”.
A Peugeot és Citroen márkákat gyártó autóipari konszern vezére a francia parlament gazdasági bizottsága előtt a PSA teljes támogatásáról biztosította egy autóakkumulátorok fejlesztésével és gyártásával foglalkozó európai nagyvállalat létrehozását az Airbus konszern mintájára. Rámutatott: foglalkozik ugyan néhány európai vállalat akkumulátortelepek összeállításával, maguknak az akkumulátorcelláknak a gyártása azonban olyan nagy ázsiai cégeknél összpontosul, mint a kínai CATL, vagy a dél-koreai LG Chem és a Samsung.
Az EIB európai beruházási bank az elmúlt hónapban nyitott meg egy 52,5 millió eurós hitelkeretet a svéd Northvolt cég számára egy akkumulátorgyártó üzem létesítéséhez Svédországban.
Carlos Ghosn, a Renault vezérigazgatója pedig januárban jelentette be, hogy az elektromos autók gyártásának a felfutásával cége az akkumulátorok beszerzését a dél-koreai LG Chem vállalatról kiterjesztheti egy (meg nem nevezett) európai beszállítóra is. “Az LG Chem nem rendelkezik kizárólagos beszállítói jogosultsággal” – jelentette ki a francia parlament gazdasági bizottsága előtt, hozzátéve, hogy “nyitva áll a lehetőség egy európai beszállító előtt is, amennyiben versenyképes”.
2 ázsiai érdekeltségű már van nálunk.