A Volkswagen-csoport tovább halad a szervezeti struktúra átalakításának útján. A jövőben egy meghatározott régióban egy vezető márka lesz felelős az irányításért az egész csoporton belül.
A csoport vezérigazgatója, Herbert Diess ezzel kapcsolatban kijelentette, hogy „a felelősséget több szereplő között osztjuk meg. Ez azt jelenti, hogy a döntéseket a jövőben jelentősen decentralizáltabban lehet majd meghozni, és a Csoport igazgatótanácsa az igazán fontos stratégiai témákra koncentrálhat. Ily’ módon a Volkswagent gyorsabbá, karcsúbbá és hatékonyabbá tesszük”.
A jövőben a Volkswagen-csoporton belül az egyes régiókért felelős márkák a következők:
– a Volkswagen márka felel Észak-Amerikáért, Dél-Amerikáért és Afrikában a Szaharán túli régióért.
– a Seat lesz felelős a növekvő észak-afrikai piacért.
– az Audi koordinálja a közel-keleti és az ázsiai-csendes óceáni térséget, kivéve Kínát.
– Kínáért továbbra is a csoport viszi a felelősséget.
– a Skoda lesz felelős az oroszországi és az indiai piacokért azzal, hogy tartósan erősítenie kell a csoport piaci pozícióját a növekvő indiai piacon az „India 2.0” projekten keresztül, valamint támogatnia kell a Volkswagen és a Skoda márkák ehhez kapcsolódó modell offenzíváját. A felkészülés az új, műszakilag úttörő jellegű modellek helyi kifejlesztésére és gyártására már előrehaladott állapotban van.
A régiókért való felelősség kijelölésével az a cél, hogy a modell kínálatot a regionális ismeretekre és képességekre alapozva, a helyi partnerekkel szorosan együttműködve gyorsan és hatékonyan hozzáigazítsák a vonatkozó piac követelményeihez és a fogyasztók igényeihez. A jövőben a régióért felelős márka feladata lesz, hogy a térségben lévő márkákkal együttműködve összehangolja a csoport regionális stratégiáját, a márkák tevékenységét, a partneri kapcsolatokat és mindezek mellett a szervezeti együttműködés jobb kihasználását is koordinálja.
Én drukkolok nekik hogy sikeres legyen az átalakitás