Jelentősen visszaesett az új autók forgalomba helyezése szeptemberben Németországban a motorok károsanyag-kibocsátásának a korábbinál pontosabb mérését szolgáló új eljárás hatályba lépését követően.
Szeptember elsejétől már csak a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) károsanyag-kibocsátási teszten átesett új gépjárműveket lehet forgalomba helyezni az EU-ban. A német szövetségi gépjármű-nyilvántartási hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) jelentése szerint szeptemberben 200 ezer új autót helyeztek forgalomba Németországban, 30,5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Augusztusban viszont, az új mérési eljárás bevezetése előtti utolsó hónapban 316 ezer, az egy évvel korábbinál 24,7 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba Németországban.
Az első kilenc hónapban a KBA kimutatása szerint 2,4 százalékkal nőtt a forgalomba helyezések száma Németországban. A német autóipar szakmai képviselte, a Verband der Automobilindustrie (VDA) az egész évre a tavalyit egy százalékkal meghaladó, 3,5 millió autó forgalomba helyezését jelzi előre.