Bemutatták az Ikarus és a kínai CRRC Urban Traffic magyarországi vegyesvállalata, az Electrobus Europe első, kínai-magyar kooperációban készült, tisztán elektromos meghajtású buszát Székesfehérváron.
Ku Ji-feng a CRRC igazgatósági elnöke hangsúlyozta, hogy a típussal elindulhat “a magyar nemzeti márka” újbóli felfutása, és még több munkahely jöhet létre az Ikarusnál. A termékkel megcélozhatják az európai piacokat – tette hozzá.
A CityPioneer nevű, alacsonypadlós jármű meghajtásáról egy 240 kilowattos állandó mágneses szinkronmotor gondoskodik, a 313 kilowattos akkumulátorcsomaggal 200-260 kilométer megtételére alkalmas, a teljes töltöttséghez 5-6 óra szükséges. A sajtótájékoztató keretében együttműködési megállapodást írt alá Székesfehérvár önkormányzata, az Ikarus vállalatcsoport és a CRRC a város zöld közlekedési stratégiájának megalkotásáról és a CityPioneer busz 2019-es tesztüzembe állításáról.
Egy 12 méteres, dízelmotoros autóbusz ára 70-80 millió forint között van, az elektromos Ikarus körülbelül 120 millió forintba kerül majd. Bejelentették, hogy jövőre minimum 200 elektromos buszt fognak gyártani, azt következő évben ezret, majd szeretnék felfuttatni az éves gyártást háromezerre.
Amit a magyar tehetetlenség és a kapzsiság nem tudta megoldani a kinaiak megcsinálták. Most jobb igy???
Nem hiszem, hogy a fiatal Magyar gépjármű-technikai mérnökök képesek lettek volna ekkora fejlesztésre, tekintve az elmúlt 60 évet.
Az egész már ott el van cseszve, hogy “Ikarus”..hahahahahahaha..Szélessel a háta mögött?????? Vazze, megszakadok a töhögéstől!!!