Kínában több mint húsz év után először csökkent az új személyautók eladása tavaly.
Szakértők szerint ez annak a jele, hogy lassul az ázsiai ország gazdasági növekedése, egyre eladósodottabb a lakosság és megcsappant a fogyasztói bizalom. Emellett szerepet játszik az eladások visszaesésében az amerikai-kínai kereskedelmi feszültség is, amely a vámok emelése miatt megdrágította az amerikai importot. A Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) szerdán azt közölte, hogy az ázsiai országban 22,7 millió személygépkocsit értékesítettek 2018-ban, ami 6 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. Decemberben éves összevetésben 19 százalékkal kevesebb személyautót, 2,256 millió kocsit értékesítettek. (Novemberben az eladás 18 százalékkal, októberben 13,2 százalékkal csökkent). Az elektromos és hibrid autók (new energy vehicles, NEV) értékesítése tavaly bővült, először múlta felül az 1 milliót. Szakértők arra számítanak, hogy idén csak minimálisan, 1,2 százalékkal nő az új személyautók eladása Kínában, ugyanakkor a NEV autók értékesítése akár harmadával, 1,6 millióra bővülhet.