A tavalyi értékesítési rekord után az idén tovább növeli eladásait a BMW AG autóipari konszern a tervek szerint.
A vállalat világszerte 2,125 millió BMW márkájú autót értékesített tavaly, 1,8 százalékkal többet, mint 2017-ben és ezzel új eladási rekordot állított be. A tulajdonában lévő Rolls-Royce és Mini márkákkal együtt a BMW AG 2,49 millió autót értékesített tavaly, 1,1 százalékkal többet az előző évinél. A cég, prémium kategóriás versenytársaihoz hasonlóan, elsősorban a kínai piacnak köszönhette eladásai növekedését. Kínában 7,7 százalékkal, 640 ezerre növelte eladásait BMW márkájú autókból.
Pieter Nota értékesítési igazgató az eladások “csekély mértékű” további növekedését jelezte az idei évre a luxusautók iránt erősödő keresletnek köszönhetően, elsősorban Kínában és az Egyesült Államokban. Annak ellenére is, hogy a két ország közötti kereskedelmi ellentétek “nagy kihívást jelentenek” az autóértékesítések szempontjából – mondta. Eladásai növekedése ellenére a vállalat tavaly nem érte be a prémium kategóriában 2,3 millió autó eladásával világelső Mercedest. A harmadik helyen a luxusautók rangsorában az Audi állt 1,8 millió autó eladásával. Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója 2020-ra tűzte ki célul a Mercedes megelőzését a prémium kategóriás autók világpiacán.