Ismét hangsebesség felett közlekedő, vagyis szuperszonikus repülőgépeket készülnek gyártani tömegközlekedési célra amerikai cégek, környezetvédők azonban ezeknek a gépeknek az egészségre és a környezetre kifejtett káros hatásaira figyelmeztetnek.
Az ICCT (International Council on Clean Transportation) amerikai környezetvédelmi szervezet szerdán bemutatott tanulmánya szerint amennyiben a cégek megvalósítják terveiket, Frankfurt felett például minden ötödik percben történne egy hangrobbanás. A Boom Supersonic repülőgépgyártó egy 2000 szuperszonikus gépből álló flottát tervez, amely világszerte 500 várost kötne össze egymással. Az ICCT tanulmányának készítői ezen becslések alapján készítettek szimulációt egy jövőbeli, 2035-ben működő repülőgép-hálózatról. Abból indultak ki, hogy ekkorra lehetővé válik a távolsági repülés a szuperszonikus repülőgépek számára. A modell szerint Dubaj és London lenne a legsűrűbb forgalmú város, napi több mint 300 startolással és landolással. A szuperszonikus repülőgépek okozta zajterhelés eközben 2-3-szor nagyobb lenne, mint a hagyományos gépek esetében, hasonló gyakoriság mellett.
A kutatók arra figyelmeztetnek, hogy a zaj alvási zavarokhoz, gyerekeknél tanulási nehézségekhez, szívproblémákhoz, pszichés panaszokhoz vezethet. Ráadásul a 2000 szuperszonikus gép évente 96 millió tonna szén-dioxidot bocsátana ki. Ez a teljes Lufthansa-flotta éves kibocsátásának háromszorosa. Az ICCT kutatói szerint egy szuperszonikus gép egy hagyományos repülőgéphez képest utasonként 5-6-szor több üzemanyagot igényel. Modelljével az ICCT azt szeretné elérni, hogy a hagyományos repülőgépekre vonatkozó technikai szabványoknak az új szuperszonikus gépekre is érvényesek legyenek. Míg az Egyesült Államok a repülőgépgyártók érdekében kevésbé szigorú szabályokat alkalmaz, az európai országok sajtóértesülések szerint nem akarják csökkenteni a zajvédelemre vonatkozó előírásokat.