Négy éven belül kibocsátásmentes kivitelben is elérhető lesz a Peugeot teljes személy- és haszonjármű-flottája – ígéri az oroszlános márka. A haszonjárműveknél a legnagyobb modell, a Boxer kezdi a sort.
A Birminghami Haszonjármű-kiállításon mutatta be új elektromos haszonjármű-palettájának első tagját a Peugeot. A Boxer Electric mind a négy rendelkezésre álló karosszériahosszal (4963, 5413, 5998, 6363 milliméter) megrendelhető, ráadásul kétféle akkumulátorcsomaggal. A két rövidebb variáns 225 kilométert, a két hosszabbik 270 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel – állítja a gyártó. Az autók elektromos hajtásra történő átépítését a Peugeot partnere, a haszonjárművek villamosításában két évtizedes gyakorlattal rendelkező BD Auto végzi. A vállalat ötéves vagy 150 ezer kilométeres garanciát vállal a teljes elektromos hajtásláncra, a villany-teherautók általános európai típusbizonyítvánnyal rendelkeznek. Az elektromos specialista kínálatában jelenleg is elérhető, a Peugeot Boxerrel azonos méretosztályú típusokban egy 191 lóerős villanymotor dolgozik.
A Boxer után további haszonjármű típuscsaládjait is elektromos variánssal bővíti ki a Peugeot: 2020-ban a Peugeot Expert/Traveller modellpáros lesz elérhető kibocsátásmentes hajtással, majd egy évvel később bemutatkozik az új generációs Peugeot Partner Electric. Utóbbi régi ismerős a környezetbarát áruszállítás világában, hiszen elődei két évtizeden át voltak elérhetők Európa számos országában, köztük Magyarországon is. Az első generációs Partner Electric (1998-2005) hajtásáról 38 lóerős, 180 Nm forgatónyomatékú villanymotor gondoskodott, nikkel-kadmium akkumulátorcsomagja 95 kilométerre elegendő energiát volt képes tárolni. Az autót Franciaországon kívül a skandináv országokban, Nagy-Britanniában, Belgiumban és Svájcban is forgalmazták. Utódja 2010-ben került piacra, 67 lóerős állandó mágneses villanymotorral, 95 helyett 170 kilométeres maximális hatótávolsággal, 95-ről 110 kilométer/órára növelt végsebességgel.