A Citroën, amely kreativitásáról, úttörő megoldásairól és persze legendás kényelméről híres, idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját, hiszen az első az alapító nevét viselő automobil, a Citroën Type A 1919 júniusában gördült ki a Citroën-gyárból. Június 29-én 11 órakor Budapesten a Budapesti Műszaki Egyetem központi épülete elől indul a centenáriumi Citroën parádé, amelyben a márka old- és youngtimer, valamint mai modelljei, azaz több mint 50 autó vonul fel a városon keresztül, a Szabadság-hídon, Andrássy úton, Hősök terén át, hogy megérkezzen a Kincsem Parkba, ahol franciás programok teszik emlékezetessé a 100. születésnapot.
A Derby és Divat Fesztiválon a Citroën legújabb városi terepjárója, a Magyarország Autója 2020 díjra jelölt C5 Aircross, valamint 7 személyes családi modelljei, a Berlingo, Grand C4 Spacetourer mellett megtekinthető a márka young- és oldtimerei: az 1919-es A Típustól a kacsákon (2CV) és cápákon (DS) át, a mai teljes kínálatig.
A Citroën100 rendezvény legidősebb résztvevője az 1919-es gyártású Type A, amelyet restaurálatlan állapotban láthatnak az érdeklődők. Két oldallemezét az első világháborút követően az afrikai hadszíntéren veszítette el. A szélvédőn látszik a biztosítási címke, bizonyítandó, hogy tavaly Franciaországban még horgászni jártak vele. Horgászoknak köszönheti újjászületését, így azt is hogy a 100 éves parádén felvonulhat, az egyik, 1972-es gyártású 2CV. Ellopták a kis Kacsát az utcáról, és nyoma veszett. Egy nap aztán dabasi horgászok olajfoltot láttak a helyi bányató felszínén, és gyanút fogtak. Ott lapult az ellopott Kacsa, amelyet végül daruval kiemeltek, elemeire szedtek és teljes körűen felújították. A fekete-fehér szín egyedi, gyárilag ilyen változat nem készült a 2CV Charlestonból.
A felvonuláson részt vesznek a repülő szőnyeg érzetet nyújtó DS-ek, az Év Autója nyertes CX-ek, jönnek Xantiák, XM-ek, C5-ösök, hogy hirdessék a Citroën modellek legendás kényelmét, stabilitását. Az 1955-ben bemutatott hidropneumatikus felfüggesztési rendszer világhírűvé tette a Citroën rugózását, hiszen a legrosszabb úthibákat is elnyelte. Ma új technológiai megoldások teszik lehetővé a Citroën modellek gördülési kényelmének tökéletesítését. Az új C5 Aircross SUV és az új C4 Cactus modellekhez elérhető, progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés az útegyenetlenségek jobb megszűrését biztosítja, a Citroën felfüggesztési beállítások megtartásával. Ennél a Citroën komfortfutóműnél két hidraulikus ütközőelem van beépítve a lengéscsillapítóba a két végállásnál, amelyek a nagyobb döccenőknél, úthibáknál elnyelik és szétszórják az energiát, „kisimítják” az utat.
Noha a családot nem a Citroën találta fel, de az autót hozzá igen, így nem maradhatnak ki a családok nagy kedvencei a Berlingók és a C4 Spacetourerek (egykori Picasso-k), amelyek hatalmas, világos, könnyen variálható utasterükkel, akár 7 üléssel a családi vakációk örök bajnokai.