Sikeres 46 évvel és több mint 30 millió eladott autóval Európa egyik legnépszerűbb modellje, a Magyarország Autója 2020 díjra jelölt Volkswagen Passat, amelynek itthon is bemutatták legfrissebb változatát.
Szeptemberben a Volkswagen az új Passat műszakilag mélyrehatóan frissített változatával jelenik meg a piacon, amellyel alapjaiban újítja meg immár több mint harmincmillió példányban értékesített modelljét, s ezzel a világ legsikeresebb középkategóriájú sorozatát. Az infotainment rendszerek legújabb generációja állandó internetkapcsolatot is kínálhat, iránymutató új funkciókat, szolgáltatásokat és részben automatizált közlekedést hozva el a fedélzetre. A német bestseller továbbra is limuzin, kombi, hálózatból tölthető hibrid és szabadidős Alltrack változatban érkezik a magyar piacra 9,75 millió forintos belépőárral.
Helyi kibocsátás nélkül
A már 13 kWh energia kapacitással az új WLTP-ciklus szerint a Passat GTE Variant esetében akár 55, míg a Limousine esetében akár 56 kilométerre növekszik a tisztán elektromos hatótáv, ezek az értékek az NEDC-szabvány szerint mintegy 70 kilométernek felelnek meg – ami 20 kilométerrel több, mint amennyit az elődmodell kínált.
A hosszú utak során és 140 kilométer/óra feletti sebességeknél az erőteljes elektromos motor hatékony támogatást nyújt a Passat GTE gazdaságos benzinüzemű belsőégésű erőforrása (TSI) számára. Az elektromos teljesítmény ekkor egyfajta kiegészítőként (booster) szolgál, különösen a sportos GTE üzemmódban produkálva egészen egyéni stílusú további vonóerőt, mivel az elektromos motorok gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra rendelkezésre bocsáthatják maximális forgatónyomatékukat. Nulla károsanyag-kibocsátás a városban és tisztaüzemű gazdaságosság a hosszú túrák során: a 160 kW/218 LE összteljesítményű Passat GTE kategóriája első modelljei között teljesíti az új gépkocsikra csupán 2021-től hatályba lépő Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásait.
Korszerű dízelek
A turbófeltöltésű dízelek körében a Passatban mutatkozik be a 110 kW/150 LE teljesítményű, új fejlesztésű 2.0 TDI. Ez az innovatív négyhengeres erőforrás jóval kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint az új Passat elődjének vele összevethető motorja, s a dízel aggregátok új generációjának előfutáraként érkezik. A károsanyag-kibocsátás mérséklése érdekében a 2.0 TDI kétkatalizátoros SCR-rendszerrel és kettős AdBlue-adagolással kerül az új Passatba, amelynek palettáján további két dízelmotor is sorakozik, 140 kW/190 LE és 176 kW/240 LE teljesítménnyel. A benzinüzemű erőforrások választékában három TSI konstrukció szerepel, 110 kW/150 LE, 140 kW/190 LE és 200 kW/272 LE teljesítménnyel. Mindegyik TSI- és TDI-aggregát megfelel az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak, emellett minden új Passat – legyen szó benzines, dízel vagy hibrid hajtásrendszerről – egyaránt részecskeszűrővel készül.